31/03/2012

Mengapa #Malaysia Perlu Sokong #EarthHour ?


Sejak tahun 2009 lagi Kempen #EarthHour ini dilaksanakan dimana ia dimulakan oleh negara Australia. Kempen ini bertujuan untuk menunjukkan kesedaran kepada penduduk bumi terhadap perubahan iklim dunia yang kini dilanda pelbagai bencana alam. Dengan memadamkan lampu selama 1 jam, tenaga elektrik dapat dijimatkan dalam kuantiti yang banyak. Bayangkan jika satu dunia melakukan perkara yang sama apa yang akan terjadi?


Keris memohon kepada mereka punya rasa bertanggungjawab terhadap alam sekitar inilah masanya untuk kita memberi sedikit sumbangan terhadap dunia dengan memberi sokongan kepada  Kempen Earth Hour 60 serta mengalakkan seluruh penduduk dunia berhenti menggunakan eletrik selama 60 minit..Walaupun sumbangan kita hanya pada 60 minit tapi siapa tahu impak yang besar pada keseluruhan alam dapat diberikan.


Ayuh Padamkan Elektrik!
Jam : 8.30 PM

K7L : Keris akan berhenti menulis blog/twitter/facebook bermula jam 8.30 malam untuk berehat selama satu jam..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk