22/02/2013

Kini Ada Gerakan PAS Mahukan Penyatuan Dengan UMNO!





Semalam Keris dapat call dari rakan PAS yang bekerja dengan seorang YB PAS. Katanya kini pergolakan didalam PAS berlaku dengan hebatnya. Beberapa kumpulan kecil telah terbentuk dan bermusuh diantara PAS Sunnah, PAS Syiah dan PAS Anwarinnas. Namun sebahagian besar daripada mereka telah bergabung dan membuat satu gerakan.

Mereka ini mahukan penyatuan dengan UMNO setelah melihat Islam yang didukung oleh PAS semakin goyah. Mereka melihat UMNO tidak seteruk yang disangka tetapi mereka berat untuk meninggalkan PAS. 

Mereka memilih untuk bersama dengan UMNO dan mahu mendesak Presiden PAS untuk meletakkan jawatan supaya PAS dan UMNO boleh bergabung. Perkara yang disampaikan ini tidak mustahil memandangkan ramai Ulama lama PAS mahukan penyatuan dan singkirkan Haji Hadi serta Nik Aziz.


Lihat sendiri apa yang telah dibuat oleh gerakan tersebut. Penuh di Kuala Lumpur dengan banner yang mahukan penyatuan UMNO-PAS.









K7L : Jangan kata UMNO tak pernah offer untuk bersatu..

6 ulasan:

  1. Jika amanat tghh 81 masih dipegang dan tidak dideclare null and void menandakan ideologi khawarij dan muktazilah masih lagi bersarang dlm PAS. Golongan yg sesungguhnya berpegang dgn Aqidah Ahli Sunnah harus bertegas dan menyatakan pendirian ! Saya beranggapan golongan yg terburu buru dan cepat menghukum dlm PAS ini sendiri tidak menyedari kesilapan mrk dan gagal memahami perbezaan pemikiran antara Ahli Sunnah , khawarij dan muktazilah. Saya mendoa'kan kita semua diberi petunjuk hidayah utk mengenali dan mengikuti jalan kebenaran ! Kita semua tidak sempurna dan kita semua melakukan kesalahan dan dosa, dan sebaik baiknya antara kita, ialah yg segera bertaubat, tak mengira UMNO atau PAS.

    ReplyDelete
  2. Pas bersatu dengan umno???..
    Tak payah..... pas sudah terlalu sesat. Bubarkan pas dan ahli pas boleh masuk umno.. nik ajis, adi awang mat saburit dan yang seangkatannya boleh mohon masuk dap je.. kaharrrrrrkkkkk....tuih...

    ReplyDelete
  3. Tambahan : Buang yg keruh, ambil yg jernih, baru teguh peribadi, bak kata P. Ramlee.

    ReplyDelete
  4. Kalau ada gerakan sebegini Alhamdullilah!Kesatuan umat melayu untuk kesejahteraan ISLAM!
    Pemimpin yang degil dan ingin cari makan atas perpecahan UMMAH singkirkan saja,seperti HJ Hadi/POK NIK.

    ReplyDelete
  5. Singkirkan Anuwar dulu.

    ReplyDelete
  6. Sebelum PAS boleh bersatu, sucikan Aqidah depa dulu..buang Syiah, buang pluralism, buang akhlak keji mengeji..nnt jngkit kt UMNO plak..

    tp pgalaman aku lah.. org PAS ni sgt totok, susah nk ubah, pekat dgn 'darah hijau' depa.. hasil ajrn pemimpin mereka,

    Apapun harap2 Allah beri hidayah, bubarkan PAS, semua join UMNO, UMNO diperbaiki dan diperelokkan supaya kukuh syariat Islam.. Insya Allah..AMINN

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk