21/02/2013

Pengerusi DAP Selangor Tak Hiraukan Bangsa India Dan Melayu Selangor?




Semalam kat Jalan Chow Kit sudah mengamuk bekas Ahli DAP yang pernah jadi Ketua Cawangan DAP Pantai, Sepang Putra. Dia yang merupakan bekas pemimpin DAP berbangsa India menyatakan sebab kenapa dia tinggalkan DAP.

Semuanya sebab Teresa Cock yang Cocky dan sombong serta bersikap kauvinis. Apa yang Keris faham Bekas Ahli DAP ini cakap, Teresa Cock memang ada perangai buruk dan rasis! Teresa hanya mementingkan diri sendiri dalam apa jua aspek dan luap terus pada ahli DAP berbangsa India.

Dah nak buat macamana kalau dia memang rasis dan DAP pun hanya berselindung disebalik nama 'Multiracial Party'. Dikatakan Teresa Cock memang tak layak langsung jadi Pengerusi DAP Selangor. Sebab dialah akar umbi berpecah belah dalam DAP Selangor. Dia memang malas sampaikan Ketua Komuniti pun tak lantik lagi sejak dia dilantik sebagai Pengerusi DAP Selangor.

Lagi yang dipersoalkan adalah kenapa tak ada seorang pun Ketua Komuniti India datang daripada DAP.

Tapi Keris tahu yang Teresa ni jarang sangat turun padang lebih-lebih lagi kat Seputeh. Hanya datang untuk dapatkan milage politik sahaja adalah. Jadi dia ni memang pemimpin tak reti buat kerja dan pemalas tapi gila kuasa.

Penduduk Kinrara pun dah merungut sebab dia yang gila kuasa ni. Entah berapa banyak jawatan dia pegang tapi satu pun kerja pun tak jalan. Nak nampak dia berkhidmat untuk masyarakat, kalau tak ada press maka dia tak akan datang.

Menurut bekas ahli DAP tu, Teresa jugak sebenarnya tidak digemari oleh ahli-ahli DAP sebab sikap dia yang teruk. Masa CEC DAP tahun 2010 pun dia dapat 437 undi sahaja daripada 803 perwakilan yang hadir. Lebih daripada separuh jugak yang tak undi dia! Kalau tahun lepas pun dia dapat duduk no 18 je walaupun orang target dia top 10.

Perkara yang betul-betul buat ahli DAP berbangsa India marah kepada Teresa Cock adalah sebab Teresa boleh turun ke Sg Pelek, Sepang pada tahun 2011 untuk berbincang pasal tokong dengan ahli DAP berbangsa cina tetapi tidak bersama kaum India untuk masalah kuil.

Erti kata lain dalam DAP Selangor yang dipimpin oleh Teresa hanya akan berkhidmat untuk kaum cina sahaja tetapi tidak kepada kaum India apatah lagi orang Melayu. Jadi kepada rakyat Selangor terutamanya bangsa Melayu, kamu semua masih nak bantu DAP hidup di Selangor?

K7L : Siapa yang rasis sekarang?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk