07/02/2013

@realDrMAZA Meroyan #GangnamStyle - Jadikan Apa Jua Isu Untuk Serang ILMU?



Ish.. Apa kena MAZA ni? Dah cukup bagus sangat? Perasan atau tidak dia hanya akan beri pendapat yang populis apabila sesuatu perkara itu berakitan dengan percanggahan da parti politik. Dan dia lalang dan 'playsafe' dengan mengatakan dirinya tidak memihak kepada mana-mana parti walhal dia lebih cenderung kepada pembangkang.

Mahukan tidak, kita semua menentang demonstrasi jalanan, MAZA sokong, Hari ini dia nak serang pasal #GangnamStyle plak? Dia ini memang pakar mengelirukan orang. Maklumlah oxford oxford oxford lah katakan. Tetapi dia ini memang populis dan tak sedar diri.

Hallooo! Yang jemput PSY adalah ksebuah syarikat swasta untuk sambutan Hari Raya Cina di Pulau Pinang. Yang jemputnya bukannya Ustaz Fathul Bari pun! Nampak sangat MAZA tak sensitif dengan permintaan kaum di Malaysia. Ini masyarakat majmuk, mereka nak jemput kita tak larang. Bukannya tengok Gangnam Style boleh jadi merusuh. Beza jauh antara demonstrasi yang disokong MAZA.


Lebih terusik hati Keris untuk menulis adalah apabila terbaca tweetnya yang menyerang ILMU secara kiasan. Ini bukan kali pertama malahan sebelum ini juga dia menyerang Ustaz Fathul Bari :


Apa sebenarnya yang menyakiti hati MAZA sehingga apa sahaja benda akan digunakan untuk menyerang ILMU walhal ILMU tak usik dia pun. Fi qulubihim maradhun dalam al-Baqarah Ayat 10 memberi makna yang tepat dengan sikap MAZA dan hatinya yang berpenyakit. Masalah hati ini tidak mengenal ilmu mahupun darjat. Jadi lebih baik MAZA ubati penyakit kalbunya itu.

Mungkin sebelum MAZA nak beria dengan konsert Psy, mungkin MAZA boleh bagi komen pasal majlis yang menyajikan gadis separuh bogel PKR ini? PKR diterajui oleh Wan Azizah sebagai presiden, kenapa tak hentam dia? Kenapa Nik Aziz tak suruh perempuan yang PKR jemput untuk tutup aurat?


Banyak lagi isu aqidah yang perlu diselesaikan kenapa MAZA hanya akan beri pendapat yang menyerang orang lain dan mengelirukan? Oh ya. Blogger Kedah Ke KL juga ada tulis pasal MAZA [Klik Sini] dan Pisau Kedah [Klik Sini]

K7L : Macam mana dia boleh jadi Mufti pun aku tak tahu..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk