26/08/2011

Belia Putrajaya Merayau Di Malam Hari?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t

Buat apa mereka merayau malam-malam di Putrajaya lagi-lagi di bulan Ramadhan?.

Keris tahu ramai lagi belia-belia di seluruh Malaysia yang banyak menjalankan program-program bersama rakyat.Tetapi fokus kali ini adalah untuk membuktikan kesediaan anak-anak muda Putrajaya memecahkan tembok di antara meraka dengan orang ramai di kawasan Putrajaya untuk membentuk persefahaman serta perpaduan rakyat.

Apa yang Keris ingin sampaikan disini adalah mengenai inisiatif MBKP dalam mengeratkan sillaturahim diantara Belia Putrajaya dengan Barisan Pertahanan Putrajaya. Mereka mengenepikan keletihan bekerja di siang hari hanya untuk meraikan serta menghargai jasa baik pihak hospital, polis dan bomba dengan menjalankan program JOM Ziarah Sahur. 

Walaupun program ini tidak sempurna sepenuhnya, tetapi ia masih boleh dijadikan contoh kepada belia-belia lain supaya menghargai barisan pertahanan di Malaysia yang berjaya mengekalkan keamanan serta keselamatan negara.

Apapun mari kita lihat bagaimana mereka ini 'merayau' dalam program JOM Ziarah Sahur Anjuran Majlis Belia Kawasan Putrajaya.



Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Suara Anak Muda itu penting, banyak idealisma yang boleh menjana Malaysia ke arah yang lebih baik datang dari anak muda..Tidak percaya?, SEJARAH mengajar kita.. 

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk