09/04/2013

Peguam Wan Azizah Tarik Diri Kendali Saman #Felda Selepas Tidak Menjadi Calon PKR? #GE13 #TolakPR



Haaa! Ini ada cerita best yang Keris nak kongsi dengan rakyat Malaysia terutamanya para peneroka yang berada diluar sana. Termasuk sekali Mazlan Aliman dan konco-konco berbaju oren yang tak sedar diri tu.

Nak tanya sikit apa kes peguam yang mewakili Wan Azizah selaku Presiden Parti Keadilan Rakyat dah tarik diri setelah kes saman fitnah yang difailkan terhadap Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan iaitu Felda.

Aikkk.. Kenapa tarik diri pulak? Ini mesti ada sesuatu yang tak kena ni. Ke peguam yang diambil oleh Wan Azizah, Mohd Afiq Mohd Noor dah tahu yang mereka tak boleh menang kerana Felda di pihak yang benar.

Siap kata kat pemberita lagi dia tarik diri tanpa alasan. Kah Kah Kah... Nampaknya Kak Wan dah menggelabah bila jadi macam ni beb. Prosiding tetap diteruskan oleh Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Datuk Wira Kamaluddin Md Said telah menetapkan pada tarikh 18 Jun untuk pengurusan kes.


Pada 16 Ogos 2010 Felda dan syarikat pelaburannya, Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd, memfail saman RM200 juta terhadap Dr Wan Azizah dan lima lagi kerana memfitnah agensi itu menerusi artikel yang disiarkan Suara Keadilan. 

Selain Dr Wan Azizah, turut dinamakan Felda sebagai defendan ialah Naib Presiden PKR Senator Dr Syed Husin Ali, Pelita Koridor Sdn. Bhd., Percetakan NPK Sdn Bhd, editor Suara Keadilan Dzulkarnain Taib, dan Rusnizam Mahat, yang menulis artikel itu.

Dalam pernyataan tuntutannya, Felda selaku plaintif, mendakwa akhbar itu menerbitkan artikel pada 22 dan 29 Jun lepas yang mengandungi fitnah terhadap Felda.

Felda mendakwa artikel pertama bertajuk "Felda Bangkrap" dan artikel kedua berserta gambar bertajuk "Kontroversi" dan "Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu" berunsur fitnah yang boleh menyebabkan reputasi plantif terjejas.

K7L : Haaa.. Dah salah now menggelabah?

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk