28/04/2013

Kini Anak Peneroka #Felda Kaki Rempit Boleh Tunjuk Skill Di Litar Lumba!



Tahniah! Felda telah meluluskan pembinaan litar lumba di Jengka dalam usaha untuk melahirkan generasi kedua yang kompetitif Felda, serta membolehkan mereka menikmati aktiviti rekreasi dan berinteraksi antara satu sama lain dalam persekitaran yang sihat.

Erti kata lain tak perlu lagi dengar cerita budak Felda merempit secar aharam walhal membawa motorsikal merupak kelebihan sesetengah daripada mereka. Tak salah nak cungkil bakat terpendam yang ada.

Litar perlumbaan tersebut akan dibina dengan kos RM1.9 juta, dijangka meningkatkan ekonomi luar bandar dan meningkatkan pendapatan penduduk tempatan, selain menjadi platform untuk mencari bakat-bakat baru dalam sukan permotoran.

Kena tengok banyak aspek jugak. Mesti akan ada yang bersuara sumbang dengan pembinaan litar lumba ini. Siapa sangka ramai juga anak muda Felda akan bekerja di litar itu kelak?


Yang belajar politeknik atau universiti mengikut kemahiran mesti akan ada tempat di sana. Ini merupakan satu inisiatif Felda dan Kerajaan Barisan Nasional dalam memupuk anak muda yang berbakat. Bukan yang hanya tahu memekik di jalanan.

Litar perlumbaan ini meliputi kawasan seluas 5.3 hektar, akan digunakan sebagai tempat untuk perlumbaan drag dan ujian pecut, maka membanteras masalah sosial yang berkaitan dengan lumba haram di kalangan belia Felda.

Jadi bila dah dibina jangan lupa tunjuk bakat dan kepada anak-anak peneroka yang berkemahiran seperti juruteknik, pengurusan pejabat dan macam-macam bidang boleh cuba untuk bekerja di situ kelak.

K7L : Tahniah lagi dekat Felda.. ada je benda nak buat..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk