11/04/2013

Apa Beza Dua Anak Peneroka #FELDA Ini? Wan Amizan Dan Mazlan Aliman!


Wohoooo! Nampaknya ada berita baik buat anak-anak peneroka Felda di Jerantut. Projek Perumahan Generasi Ke 2 Felda Padang Piol sedang dibina. Dan bukan habis disitu sahaja usaha untuk membantu generasi kedua Felda ini.


Projek Perumahan Generasi ke 2 Felda Sungai Retang menyusul kemudian. Dato' Wan Amizan Wan Razak yang juga seorang pemimpin muda Jerantut membuktikan beliau komited buat sesuatu untuk para peneroka dan keluarga.

Ini bukan retorik atau cakap penyedap UMNO mahu tarik pengundi muda. Ini realiti penyelesaian sesuatu permasalahan.


Ramai yang tanya ini buat main bedal aje ke. Namun Keris dimaklumkan bahawa pembinaan perumahan generasi ke 2 Felda Padang Piol dan Felda Sungai Retang telah diluluskan dan sedang dibina.

Semua ini usaha gigih atas atas rasa tanggungjawab dan keperihatinan Dato' Wan Amizan Wan Razak sebagai anak peneroka Felda Jengka 12 dan kedudukan beliau sebagai Ketua UMNO Cawangan Felda Jengka 12 di DUN Pulau Tawar dan Timbalan Ketua UMNO Bahagian, Ketua Pemuda UMNO Bahagian serta EXCO Pemuda UMNO Malaysia.


Dimaklumkan satu perjumpaan dengan generasi ke 2 Felda Jengka 12 telah diadakan untuk berbincang mengenai isu perumahan, tapak tanah, dan hasrat  mahu membantu peneroka Felda di sana.

Akhirnya Felda juga telah bersetuju dan mengenalpasti beberapa bidang tapak tanah bagi tujuan pembinaan perumahan generasi ke 2 Felda di :


  • Felda Jengka 12 
  • Felda Kota Gelanggi 1 
  • Felda Kota Gelanggi 2 
  • Felda Kota Gelanggi 3 
  • Felda Kota Gelanggi 4 


Keris nak pembaca bezakan Dato' Wan Amizan sebagai anak peneroka dalam memahami isu-isu dan permasalahan masyarakat Felda adalah aset yang berguna kepada Malaysia dengan Mazlan Aliman yang juga anak peneroka tetapi sentiasa gagal dan kerap menyalahkan orang lain diatas kegagalannya.


K7L : Buat kerja lebih..kurangkan bercakap...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk