20/04/2013

Kerusi #Felda Akan Jadi Milik BN! InsyaAllah #PRU13 Jadi Saksi Peneroka #TolakPR





Kerusi yang meilbatkan Felda adalah sebanyak 54 kerusi Parlimen dan 92 kerusi DUN. Rasanya BN pernah kehilangan Kerusi Jengka yang majoritinya peneroka Felda tetapi itu pada tahun 1999, zaman ramai yang terpedaya dengan Anwar Ibrahim.

Namun selepas Pilihanraya Umum ke 11, sehingga ke hari ini Kerusi tersebut kembali menjadi milik Barisan Nasional sehingga waktu Tsunami Politik yang melanda Pilihanraya ke 13 pun Barisan Nasional masih menang di situ.

Kini perspektif yang dapat dilihat, kerusi-kerusi yang berkaitan dengan Felda dijangka akan menang sepenuhnya memandangkan para peneroka sudah menolak Pakatan akibat tertipu beberapa kali dengan dakyah songsang yang dibawa oleh pembangkang.

Beberapa siri ceramah Mazlan Aliman, seorang pencacai yang ditugaskan untuk menyesatkan pemikiran para peneroka Felda telah menyaksikan penolakan kepada pembangkang apabila setiap kali dia hadir ke Felda pasti akan ada peneroka yang menghalaunya keluar dari kawasan.

Kebanyakan kerusi Parlimen dan DUN, 54 daripada 222 Parlimen dan 92 DUN adalah di negeri Pahang, Johor, dan Negeri Sembilan selain beberapa Felda di negeri-negeri lain. Kerusi tersebut biasanya Calon Barisan Nasional akan berhadapan dengan calon daripada PAS ataupun PKR. 

Namun seringkali Pakatan Pembangkang tersungkur walaupun usaha menghasut mereka tidak pernah berhenti.

Kita dapat lihat kali ini sokongan lebih padu kepada Barisan Nasional selepas peneroka Felda sangat menyokong DS Najib yang sangat faham akan kepentingan Felda serta kebajikan peneroka yang sentiasa diambil berat.

Kini Pakatan akan berputih mata pada PRU13 ini!


K7L : Rakyat Malaysia menyokong kepimpinan Barisan Nasional!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk