20/05/2013

@tonyfernandes Pertahankan Staff Air Asia Vietnam Yang Usir Ibu Dan Bayi Dari Naik Flight? #AirAsia Biadap!


Tahu apa Tony tulis kat twitter pasal kes dekat Vietnam tu? Ini katanya :


Maksudnya pengusiran penumpang tersebut adalah mengikut arahan buku dan dibuat dengan GAYA YANG SEMPURNA????? 

Kau kata yang tindakan biarkan ibu serta bayi tanpa wang, tanpa baju, tanpa keluarga yang terpaksa dipisahkan kerana mengikut buku dengan gaya yang sangat bagus? Apa dah besar sangat ke Air Asia ni?

Kena ingat yang Air Asia takkan maju tanpa penumpang. Kuasa pengguna ada di tangan kami! Kau biarkan Kak Izan dan bayi comel yang menghidap sindrom down serta dua orang saudara lelaki mereka macam itu je?

Paling menyedihkan bila mereka tidak dibenarkan naik pesawat, dia hanya diberitahu untuk duduk selama 5 hari lagi di Vietnam. Oi! Orang nak balik rumahlah! Sudahlah jam waktu itu malam! 

Dibiarkan di negara asing tanpa hotel mahupun kenderaan, itu semua sempurna mengikut buku? Ajaran buku mana yang tak diberitahu tentang PERIKEMANUSIAAN? Mana perginya ground staff Air Asia?

Macam ini nak berniaga? For your information Mr Tony, saya dan rakan saya seramai 12 orang dah cancel trip kami ke Jakarta yang sepatutnya naik Air Asia. Ini tanda kami protes! Jangan biadap dengan penumpang!

K7L : Mr Tony, i suggest u must buy a book titled "The Moral Lives of Animals" that shows only human have MORALITY, not animals to your staff who mess with that pity mother with baby!

10 ulasan:

  1. SESUAILAH DGN NAMA AIR ASIAL....

    ReplyDelete
  2. Kalau x menipu bukan air asial namanya.

    ReplyDelete
  3. Setuju..kita gerak kan kempen customer power..highlight smua isu aur asia..dr pangilan customer serviceyg primer tp sama jer..caj je mahal..tipo kuat

    ReplyDelete
  4. Patut la pasukan QPR milik Tony tersingkir ke liga bawahan. Pemain2 QPR main ikut buku rupanya.

    ReplyDelete
  5. Air Asia mengiklankan promosi mereka di internet melalui google adwords. Tiap-tiap satu klik google akan caj air asia amaun yang telah ditetapkan pada anggaran aku lebih kurang 20 sen hingga 30 sen satu klik untuk iklan tempatan. Kalau beribu orang yang klik pada iklan air asia dengan tidak membeli apa-apa produk mereka sudah tentu air asia kerugian beribu ringgit setiap hari.Asal nampak saja iklan air asia di internet marilah kita sama-sama gatal tangan klik seberapa banyak yang boleh.Ini adalah salah satu cara kita mengajar mamat melayu cacat itu dan air asia.Jangan lupa sebarkan.

    ReplyDelete
  6. YANG SE EKOR NI SAMA JUGA LAH DGN CEO MELAYU AIR ASIAL YANG TAK SEDAR DIRI......BERCIUM JE LAH DGN JANTAN BERLAGAK BETINA YG KELUAR DLM MEDIA MASSA WALAU PUN HANYA GIMIK......

    MEMANG BAKAL TERLINGKUP LAH AIR ASIAL SELEPAS NIE..NAK-NAKNYA SELEPAS PRU13.....BODOH TAHAP GABAN

    ReplyDelete
  7. Asal usul india datang ke tanah melayu pakai cawat,jadi bila dah senang lupa daratan,siapa yang kurang hajar dijalan raya?

    ReplyDelete
  8. Aku pernah naik low cost carrier Ryan Air di UK.. Flight dia ikut jadual.. X lah teruk macam Air Asia ini. Boikot Air Asia LBGT!!

    ReplyDelete
  9. boikot je air asia ni jgn bg muka kat si pondan 2

    ReplyDelete
  10. nak interrupt sket...lagi satu hal nak komplen pasal ground staf AirAsia esp kat LCCT yg handle bagasi...sgt ganaz! suka campak2 beg/barang wpun dh tag 'fragile' n paling menyedihkan canopy stroller anak i rabak smpai2 je kat LCCT. selama ni stroller tu turun naik airlines/airport lain cun jer! marah+frust kat airasia!!!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk