09/05/2013

Kenapa Guan Eng Dan Yaakob Angkat Sumpah Jika Anwar Kata Pakatan Tolak Keputusan #PRU13 - Anwar Gila?


Pagi tadi dekat pukul 3 Keris ada tulid pasal perbezaan perbuatan diantara Anwar Ibrahim dengan sekumpulan rakyat Malaysia [Klik Sini]. Kini Anwar sanggup buat apa sahaja termasuk 'menjual negara' kepada tangan-tangan asing asalkan dirinya yang sudah tua itu dapat jadi PM.


Anak muda seharusnya tidak terperangkap dengan kata-kata dusta Anwar yang populis mahu hasut rakyat lakukan huru-hara secara halus. Tidakkah kamu semua sedar bahawa BN kekurangan 7 kerusi parlimen berbanding PRU12?

Bukankah DAP dan PAS masih kekal memerintah di Penang dan Kelantan? Di saat ini mengapa Guan Eng angkat sumpah sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang dan Yaakob angkat sumpah sebagai Menteri Besar Kelantan jika benar Pakatan tidak terima keputusan PRU13?

Tidak nampak pula kelibat Guan Eng dan Yaakob semalam di Kelana Jaya? Sebab mereka tahu ini semua rancangan kotor Anwar yang dah kemaruk nak jadi PM. Keris masih ingat tweet si gila tu, sebelum keputusan diumumkan dia dah awal-awal umum kata PR menang macamkan dia yang keje SPR. 

Sebenarnya dia umum awal untuk beri persepsi kepada rakyat yang BN menang tipu. Jadi rakyat Malaysia tidak harus terperangkap dengan propaganda kotor yang dibuat oleh Anwar. Jangan sampai negara dah tergadai baru kita sedar macam mereka yang berada di Johor.

Jika silap langkah Johor mungkin 'diceroboh' selalu oleh Singapura sekiranya PR menang di sana. Nak bercakap lagi pasal semalam. Mereka yang hadir berucap siap nobat Anwar sebagai PM walhal keputusan memihak kepada Barisan Nasional sebab 13.2 juta rakyat Malaysia dah diberi peluang memilih. Ternyata BN masih dipilih untuk mentadbir Malaysia. Kenapa nak tipu rakyat wahai Anwar?
Ini Keris kongsikan pendapat satu anak muda pasal kes ini. Semoga anak-anak muda yang lain dapat memahami apa yang cuba disampaikan :

Kalau PRU kita tak adil,kalau BN & SPR tipu rakyat,macamana kerusi BN boleh berkurang 7 kerusi dan kerusi PR bertambah?macamana PR boleh dapat lebih banyak voter kali ni?

Kalau aku jadi Najib(Pengerusi BN dan kononnya control SPR),kalau betoi nak menipu dan buat blackout lebih baik aku tipu sampai dapat seat parlimen 2/3.buat apa tipu dengan dapat seat parlimen yg sikit.Kalau nak tipu baik aku tipu bagi seat pemimpin PR mcm anwar dan kit siang kalah.Kalau nak tipu baik rampas balik selangor sebab kempen kaw2 pnya untuk selangor.

Yang sebetulnya,terima ketentuan Allah.Pasti ada hikmah.Walaupun dapat lebih ramai voter,Allah tetap tak izin kita untuk memerintah.Yang dapat undi sikit Allah izin untuk jadi pemerintah.Orang pun akan hormat kalau kita bertindak RASIONAL.sapa nak hormat kalau kita bertindak ikut nafsu dendam.

K7L : Siapa yang marah Anwar dalam PKR ni?..

5 ulasan:

  1. otak ada fikir la k,
    sampai bila nak BN mentadbit negara

    ReplyDelete
  2. Rakyat pilih bn dan menolak pm pilihan anda.undi hak individu.kkenapa plak pertikai bn menang.bn pilihan ramai

    ReplyDelete
  3. Haiya... Guan Eng mana boleh tunggu lol.... nanti kena buat matematik campur tolak akan ada kesilapan ma.... bagi saya ha.. BN kasi perintah Malaysia tak ada apa-apa kesan kerana dasar BN merangkumi semua bangsa (bangsa ka kaum)... amat luar biasa lol... Jika Dap lansi perintah pasti kaum Melayu India tak senang duduk lol... sebab gua malu bagi tahu lol... Cina amat pentingkan harta untuk diri mereka dan datuk nenek mereka... Cina pandang pada harta bukan pada ilmu ma... Lu ada harta lu dihormati, lu miskin... LU MATI ma... Haiya apek.. itu olang kasi masuk, itu gua punya custemer ma..

    ReplyDelete
  4. Anon 15:24...ko xtrime Qada' dan Qadar Allah ke?...dah tersurat BN menang,,,,kalo BN nak nipu baik trs amek semua PP n Selangor yg maju tuh....AKAI ADA X?

    ReplyDelete
  5. Amri@rock tanya...Sampai bila BN Nak perintah? aku jwbkan...sampai lu mati...apesal..ada problem?

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk