09/05/2013

Okay! Kenyataan Media Azmin Ali Untuk Esok Sudah Dibocorkan!



Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan timbalannya, Zuraida Kamaruddin akan melepaskan jawatan masing-masing jika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilantik semula sebagai Menteri Besar Selangor.Menurut sumber PKR, Azmin memberi kata dua itu dalam mesyuarat bersama Ketua Umum parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini setelah Anwar melahirkan kecenderungan melantik semula Khalid mengisi jawatan berkenaan.

“Jika ini berlaku (Khalid dipilih), Azmin sedia meletakkan jawatannya sebagai pengerusi dan akan diikuti timbalannya Zuraida yang juga Ketua Wanita PKR pusat,” kata sumber itu.Difahamkan, Anwar sebelum ini merancang meletakkan Azmin menggantikan Khalid selepas didesak penyokong akar umbi sebelum PRU 13 tetapi mengubah fikiran selepas Ahad lalu.Khalid yang menerajui pentadbiran Selangor sejak 2008 mengecewakan rakyat Selangor kerana mungkir melaksanakan manifesto PRU12 membabitkan ibu tunggal, suri rumah dan warga emas yang bangkit memfailkan saman terhadap Khalid dan kerajaan negeri.

Sumber itu berkata, Khalid mendesak Anwar agar beliau dilantik semula sebagai menteri besar dan dipercayai mendapat sokongan PAS dan DAP Selangor.Pakatan Rakyat mengekalkan Selangor walaupun pencapaian PKR sendiri merosot apabila hanya memenangi 14 kerusi DUN berbanding 15 masing-masing oleh PAS dan DAP.Difahamkan, PAS dan PKR sudah mengemukakan senarai nama mereka yang difikirkan layak untuk menjawat jawatan menteri besar. Antaranya Azmin Ali dan Khalid Ibrahim dari PKR serta Dr Abdul Rani Othman dan Saari Sungib dari PAS.

Okay! Ini semua tipu rasanya. Rakan Keris dah tanya orang PKR sendiri malahan dia adalah orang kuat Azmin sendiri. Ini semua hanya drama yang mahu menutup kesalahan dan kelemahan Anwar yang gagal ke Putrajaya dan mahu buat revolt.

Ini semua hanya permainan Azmin. Weyh! Kemonnnnn laaaaa. Azmin nak betray Anwar? Cam susah sangat beb. Dia tahu Anwar hentam belakang pun dia tak tinggalkan. Takkan sebab tak jadi MB nak tinggal PKR?

Tidak terkejut jika Azmin akan buat pengumuman " Saya bersama-sama rakan pimpinan wakil rakyat PKR Selangor yang lain MENYOKONG PENUH perlantikan Abd Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Negeri Selangor.

Apapun kita tunggu dan ihat samada esok hanya sandiwara atau benar Anwar akan hilang siung babinya?

K7L : Tiada yang kebal dalam politik ye Anwar?..

7 ulasan:

  1. Ye lah tuuuu....

    Itu cuma sandiwara Opera Cina...

    Blog pro-BN toksah la buang masa do sibuk pasai dia nak keluar ke nak masuk ke... tok sahla bagi publisiti murah pada depa.

    Hal kita Melayu nak menangani geng DAPigs yg dok benci kita ni lebih penting.

    Saya lebih risau memikirkan National Reconciliation Plan yg Najib nak buat tu... takut penuh dgn program mengampu geng tu lagi.

    ReplyDelete
  2. aku setuju,,,anwar buat2 muhasabah diri sebab azmin,,,lalu terima takdir pru13

    ReplyDelete
  3. .
    .
    .
    Oh...tidak....
    Selangor akan terima Menteri Besar Gagap sekali lagi atau Menteri Besar Ice Cream Jamban?

    Kasi lah sama Khalid Samad @ Gereja jadi MB...dia ada Wawasan Vatican.





    .

    ReplyDelete
  4. azmin adalah kaldai anwar. anwar tahu, apa juga berlaku, kaldai tak kan lari... malah akan tunggu untuk arahan dari anwar.... azmin nak pergi mane??? kaldai ni tahu die tak laku dimana2 , tu sebab dia akan kekal disitu sebagai KALDAI ANWAR.

    ReplyDelete
  5. Rasanya lebih baik laihkan fokus daripada puak2 ni... concentrate pada geng sendiri lg bagus...

    ReplyDelete
  6. Kenapa orang PAS tak bergolek-golek atas jalan????....

    ReplyDelete
  7. Abg Azmin, deep in my heart, harap sangat abg azmin kembali kpd UMNO, ikut jejak rakan2 yang lain.Org mlayu x bleh trima DAP sikafir harbi tuh..Ikhlaskan hati dan bulatkan matlamat, jom kita perkasakan org Mlayu. UMNO need people like u to repair the damage caused by bukan mlayu

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk