04/05/2013

Khalid Perlu Sekolah Balik Untuk Tahu Masalah Air Kritikal Atau Tidak #IsuAirSgor


Ini masalah besar yang rakyat Selangor perlu tahu dan ambil perhatian sebab ia berkait rapat dengan kehidupan seharian baik suri rumah, budak sekolah, orang bekerja, peniaga, termasuk industri yang ada di serata bumi Selangor.

Kena ingat juga tentang kegagalan yang berterusan oleh kerajaan Pakatan Pembangkang yang menjajah negeri Selangor selama 5 tahun ini berkenaan krisis air di Selangor. Siri-siri kegagalan ini semuanya seolah dirancang oleh Pakatan sendiri tanpa memikirkan kesengsaraan rakyat Selangor.

Contohnya, pasal penstrukturan semula air di Selangor. Tak habis-habis daripada dulu sampai sekarang padahal dah pernah gagal sekali. Dia focus betul dekat penstrukturan smeula air yang makan masa.

Malahan semuanya seakan menjadi drama yang episodnya tiada jalan noktah yang lebih lama mengalahkan telenovela mahupun sinetron. Ada ke patut si Oppa Khalid Loser ni kata penstrukturan semula air lebih penting daripada pembinaan Loji rawatan air Langat 2.

Hoi sengal! Haaaaa.. Mula Keris nak marah ni! Dah banyak kali cakap yang rakyat Selangor memang perlukan Loji Rawatan Air Langat 2 untuk tambah air terawat dan kurangkan tahap kritikal air yang melanda negeri Selangor!

Apalagi yang menjadi masalah kepada si sengal Oppa Khalid Loser ni? Dah nak kena sembelih dengan kawan sendiri pun masih nak main politik yang menyusahkan rakyat? Terang-terang Selangor memerlukan sumber air terawatt yang baru untuk menampung permintaan.

Hairannya bila seorang MB yang kononnya sangat bijak tapi tak mampu bezakan apa kelebihan dan kekurangan dalam menyelesaikan masalah air yang melanda rakyat Selangor. Dia faham atau tidak yang penstrukturan semula air itu tak membantu pun dalam penambahan sumber air. Failed betul lah mamat ni!

Paling tak boleh blah bila dia kata projek Loji Rawatan Air Langat 2 ni projek "buat dulu, kaji kemudian”. Weyh sekolah ke tidak Oppa Khalid Loser ni? Dia tahu tak projek Langat 2 ini dah lama dibuat kajian malahan mendapat pandangan pakar-pakar air yang ada di Malaysia.
Ke sebenarnya Kerajaan Pakatan Selangor tidak mengiktiraf kebijaksanaan pakar-pakar air sedia ada di Malaysia? Air tak cukup pun dia sibuk nak focus pada pemberian air percuma yang dibuat dahulu sebanyak 20 meter padu.

Keris nak tanya sikitlah kan, kalau air kurang dan tak ada, apa yang percumanya cuba cakap sikit? Selesaikan masalah air yang kritikal ni. Rakyat menderita weyh nak mandi, nak kerja, nak masak semua bagai.
Dah berapa lama masa yang diberi setelah amaran bahawa air akan menghadapi masalah yang kritikal? Sampai waktu krisis air berlaku lebih awal daripada yang dijangka. Semua ini Oppa Khalid Loser sedar tak?

Kenapa tak beritahu rakyat siapa yang tidak luluskan CAPEX SYABAS yang dah lama mintak untuk ganti paip-paip lama supaya Non Revenue Water dapat dibendung dan dikurangkan? Kenapa tak cerita pasal kegagalan penstrukturan semula air di Selangor?

Atau sebenarnya Khalid sengaja nak naikkan kemarahan rakyat Selangor untuk burukkan PKR yang dia tahu ada orang dalam PKR nak bunuh karier politiknya sejak kali pertama dilantik? Kini dia yang sedang ‘dibunuh’ di Parlimen Pelabuhan Klang rupanya sabotaj parti sendiri sebab dah tahu akan disembelih? Sekarang ni dah terang-terang orang Pelabuhan Kelang tolak dia, tapi macam Keris cakap Oppa Khalid Loser ni tak faham bahasa.. terhegeh-hegeh lagi!!!

Baca kat SINI

Memang perancangan PKR letak Oppa Khalid loser kat situ sebab nak talqinkan dia cepat.

Keris tak peduli politik sesame sendiri yang memang teruk di dalam PKR. Dah memang terkenal dengan sikap dan sifat dengki-mendengki, tidak istiqamah dalam perjuangan dan perjuangan tiada haluan.

Tapi selesaikan masalah yang Rakyat Selangor hadapi ni! INi adalah pengajaran buat rakyat Selangor yang dulu cuba-cuba untuk ubah dan beri peluang. Akhirnya Selangor hancur berderai ditangan Pakatan.

K7L : Susah kalau semua benda nak dipoltikkan..

1 ulasan:

  1. Salam Keris7Lok,

    Silakan membaca kupasan saya dari sudut kejuruteraan awam dan hidrologi dalam,"Memahami sistem perbekalan air di lembah kelang dan projek langat 2 serta isu-isu berkaitan".

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/05/memahami-sistem-perbekalan-air-di.html

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk