03/02/2013

Air Mata Nurul Izzah - Simpati Terakhir PKR Yang Terdesak!



Keris memang tahu satu hari nanti akan wujud lagi drama air mata. Jika dahulu mereka raih simpati dengan Wan Azizah, maka kali ini Nurul Izzah pula yang akan menjadi pelakon utama. Kini PKR dalam keadaan terdesak. 

Mereka akan lakukan apa sahaja asalkan undi mereka dapat raih. Apa pula episod sedih yang akan dilakonkan oleh Nurul Izzah kelak?






Awas! Bersediakah Umno/BN untuk berhadapan dengan senjata terakhir airmata Nurul Izzah?

Fenomena seperti ini sering dilihat apabila menjelang bulan PRU.... Seperti biasa doa politik, solat politik merata-rata, bergambar zuhud dan akhir sekali airmata politik adalah dilihat menjadi senjata utama Pakatan Haram dalam mempertahankan Parti Anak Beranak Pakatan Haram.

Untungnya membina dinasti dalam parti. Dinasti Anwar Ibrahim beliau adalah de facto dan pengasas PKR, isteri pula presiden sementara anak, naib presiden parti. Begitu jugan dengan dinasti Lim dan Karpal... Kepentingan anak beranak lebih diutamakan.

Sejarah reformasi 1998 di laksanakan oleh Anwar hanya semata-mata untuk membebaskan diri beliau dari merengkok dalam penjara.

Dan dari penjara mahu ke Putrajaya... Hakikatnya Anwar Ibrahim kini sudah bebas... bebas kemana sahaja dengan jet peribadinya...



Sejak 2004 apabila Anwar bebas dari penjara, PKR mula beralih menjadi parti yang hanya membela dan memperjuangkan agenda peribadinya.

PKR di lihat muram selepas Anwar melantik dirinya sebagai penasihat PKR, menggunakan kuasa veto dan memasukkan seluruh saudara maranya dalam pelbagai jawatankuasa kerja dan pimpinan pusat. Pada waktu itu ramai yang meninggalkan PKR termasuklan pemimpin PKR yang sebelum ini menjadi pendukung Anwar kini turut menolaknya!

Malah laungan reformasi parti pembangkang tidak boleh diguna pakai kerana situasi pembangkang sendiri ketika ini dalam keadaan kucar-kacir dan diselubungi masalah peribadi.

Tat kala hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun.. berlalulah, zaman “Penetrasi”! yang jelas “Reformasi” dimatikan oleh “Trasnformasi”!!!

Mungkin jua air mata Nurul Izzah adalah petanda kejatuhan dinasti Anwar pada PRU 13 ini! Tiada apa lagi yang perlu di perjuangkan bersama PKR, sebab utamanya PKR bukanlah parti yang membela Agama, Bangsa dan Negara!

Sumber : Bro Jinggo

K7L : Apapun tak boleh!..

2 ulasan:

  1. Nurul...aku nak cakap sikit.....masa mula bapak kau kena penjara....mak kau jadi calon Permatang Pauh...banyak tempat mak kau pergi terutama jumpa pengundi wanita yang menaggis bukanya emak engkau tetapi....makcik-makcik yang simpati kat emak engkau...mereka kesian kat emak engkau aje bukanya kat bapak engkau....yang jalan jatuh bahu kawan-kawan bapk engkau sebab merka hilang dah segala projek.....kalau takat kau yang menanggis baik tak usah laaa...baik menanggis fikirkan pasal apa perangai bapak kau tu teruk sangat...

    ReplyDelete
  2. nurul, tangisan mu itu adalah tangisan politik murahan. Terlalu banyak kemungkaran telah keluarga kau lakukan terhadap di BUMI MALAYSIA ini. kamu tidka pernah menangis di hadapan ALLAH SWT untuk meminta KEAMPUNAN. Tangisan kepura-puraan mu tidak akan lagi menambat hati makcik atau anak muda lagi. Bawa bapa kamu ANWAR IBRAHIM lakukan SUMPAH LAKNAT DAHULU mengatakn bukan dia dAlam video dengan cina dol, dan BUKAN DIA YANG MELIWAT SAIFUL KALAU Kamu sekeluarga benar-benar mengaku umat ISLAM. Takut akan AZAB ALLAH SWT dari takut kalah pilihanraya. ingat lah kamu semuA adalah dari kelaurga PUAKA.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk