16/02/2012

KedahKeKL Kata PAS Kedah Nak Keluar PR - PAS Selangor Nak Follow?



Keris diberitahu oleh Mctheory bahawa PAS Kedah rancang mahu keluar daripada Pakatan Rakyat. Tidak terkejut namun tidak jangka mereka melakukan perbincangan secepat ini selepas Hasan Ali dipecat. Kemudian Keris cuba risik-risik dengan orang yang kenal PAS Selangor, dan desas-desus PAS Selangor akan keluar Pakatan Rakyat juga bertiup kencang. Semuanya mesti ada agenda disebalik perbuatan mereka. Apapun kita tunggu dan lihat apakah benar mereka berani dan bersedia untuk keluar daripada Pakatan Rakyat. Ini sebahagian daripada tulisan KedahKeKL tentang isu tersebut;


Nampaknya akibat sokongan Anwar Ibrahim kepada Israel, menyebabkan masalah pepecahan dalaman Pas yang selama ini retak, menjadi hampir belah.

Mc mendapat maklumat dari 'orang KITA dalam Pas' yang memberitahu, semalam Pas Kedah membuat mesyuarat, ada perbincangan mengenai seruan Nik Aziz yang mahu Anwar menyaman World Street Journal (WSJ) atau menarik balik kenyataan menyokong Israel. Sesungguhnya isu tersebut dipandang serius oleh semua umat Islam.

Walaupun ramai diantara kita yang andaikan kenyataan Nik Aziz itu hanyalah drama dan lakonan politik semata-mata. Namun sebagai orang Islam yang masih waras dan berpegang pada ajaran Islam sebenar. Kenyataan Nik Aziz tu sebenarnya relevan untuk Pas meneruskan sisa-sisa perjuangannya. Memang sepatutnya Nik Aziz perlu berkata begitu untuk membina kembali maruah Pas yang selama ini telah di hina dan di cerca kerana menjadi pencacai dalam Pakatan.

Mungkin kerana terlalu lama Pas menjadi pencacai dalam Pakatan, hingga organisasi dalaman Pas yang dahulunya begitu utuh kini sudah mula nak runtuh. Semuanya akibat dari sikap terbuka Pas yang kononnya 'setia kawan' pada Dap, hingga membiarkan segala keputusan yang sepatutnya memihak kepada Pas, namun diberikan kepada Dap.

Akibatnya..Pas di lihat bagaikan tidak berkuasa dan relevan kerana hanya menjadi pak turun dalam setiap keputusan Pakatan Pembangkang.


K7L : Agak-agak kalau PAS keluar..mesti PKR menangis sebab hilang kuasa di Selangor kan?..

1 ulasan:

  1. DAP hanya melihat PAS sebagi parti ANJING SURUHAN,sebab itu dlm pakatan di Penang dan Selangor PAS x de jawatan,pasal menyalak NO1.nak jadi tok mudim pun mintak izin DAP!PORAHHHHHH PAS
    Kalau menang ke PUTRAJAYA,menteri nikahkawin mungkin dapat kot,u pun berebut dikalangan PAS.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk