02/02/2012

Ustaz Budak Sebar Hadith Palsu? - JAKIM Harus Siasat!


Peringatan Keras Daripada al-Quran & al-Sunnah Kepada Para Periwayat & Penyebar Hadith Palsu

Sabda Rasulullah shalallahu-'alaihi-wasallam dalam salah satu khutbahnya yang dikhabarkan oleh Abu Qatadah radhiallahu-'anhu:

"Aku mendengar Rasulullah shalallahu-'alaihi-wasallam bersabda di atas mimbar ini : Hendaklah kamu sekalian menjauhi (daripada) terlalu banyak menyampaikan hadith daripada aku. Maka barangsiapa yang menyampaikan sesuatu (hadith) daripadaku -- hendakah dia menyatakan yang sebenar-benarnya (sahih). Dan barangsiapa yang mengada-adakan dusta atas namaku padahal aku tidak (pernah) mengatakannya -- maka hendaklah dia mengambil tempat duduknya di neraka" - [Sunan Ibnu Majah -- no: 035]

Sabda Rasulullah shalallahu-'alaihi-wasallam:

"Barangsiapa yang menyebutkan sesuatu dariku sedangkan aku tidak pernah menyebutnya, maka dia telah menempah tempat duduknya di dalam neraka" - [Diriwayatkan oleh al-Bukhari -- no: 109]




Ini adalah perkara yang sangat serius dan perlu disiasat oleh pihak JAKIM terutamanya. Keris memang risau setelah mendengar ceramah Ustaz Budak ini lebih-lebih lagi ketika cerita 'Seurat Rambut Saidina Abu Bakar & Azab Kubur'. Ini bukan perkara yang boleh dibuat main-main sementelahan ia disampaikan di majlis-majlis agama. 

Sebelum lebih ramai yang keliru mahupun tersesat, lebih baik penyebaran seperti ini dihentikan. Qallu Inna Lillah wa Inna Ilayhi rajiuun. Meremang bulu roma dengar dia cerita yang tak betul. Nauzubillah Min Zalik

K7L : Ustaz budak ni kena anta balik belajar tadika kot?...asyik merapu je cakap..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk