24/10/2012

[Video] Penjaja Mahu Berbogel Tanda Protes Di Pulau Pinang?




Ringkasan daripada video dibawah diatas, mereka ni merupakan penjaja yang sudah tidak tahan lagi dan sudah hilang sabar dengan tindakan penguatkuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang menjadi 'keldai' Guan Eng. Tak habis-habis 'mengganggu' mereka ini berniaga.

Sudahlah tidak dibenarkan berniaga di situ, apabila nak pohon kebenaran permit berniaga tidak dibenarkan pula. Pintu rundingan ditutup terus dengan pihak Majlis. Mereka yang berniaga di Padang Kota lama ini bukannya buat sampah pun, hanya berniaga cenderahati, permainan serta urut refleksologi, Secara tak langsung, mereka ini memeriahkan susana di kawasan tarikan pelancong tersebut.

Lebih dasyat, MPPP sanggup gunakan wang rakyat untuk bayar elaun kerja lebih masa kepada penguatkuasa tersebut untuk bertugas memantau kawasan tersebut setiap pagi petang siang malam demi untuk memastikan sesiapapun tidak dapat menjalankan operasi perniagaan mereka.


Pada pendapat Keris, sebab yang berniaga itu orang Melayu, maka Guan Eng tak mahu tengok Melayu maju. Ini mesej jelas bukan sahaja untuk orang Penang, malahan untuk seluruh umat Islam Melayu di Malaysia. Ini yang akan terjadi jika DAP diberi kuasa biarpun PAS dan PKR ada. Melayu akan terus ditindas. 

Pergi tengok sendiri apa yang berlaku di Pulau Pinang. Bagaimana Melayu ditindas secara terang-terang. Yang paling sedih, orang Melayu digunakan untuk hapuskan Melayu. Sistem protokol zion yang diamalkan PAP dan DAP. 

Sumber : ANAK SEBERANG

K7L : Sedih jika dengar cerita orang Penang..

0 ulasan:

Post a comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk