24/10/2012

Ada Ketua UMNO Bahagian Di Kedah Nak Belot?



Berdesing telinga Keris bila dapat berita tentang satu Ketua UMNO Bahagian di Kedah. Tengah hari tadi Keris keluar makan dengan rakan daripada utara yang juga merupakan seorang yang sangat setia kepada UMNO.

Menurut beliau, masalah di Kedah tidak banyak tetapi masalah paling besar adalah masalah ketua bahagiannya sendiri. Pada mulanya Keris kata "Biasalah bro, kadang-kadang cerita orang nak jatuhkan orang ni banyak". Tetapi setelah mendengar cerita penuh, terus Keris membuat panggilan kepada beberapa pihak tertentu di Kedah.

Ya berita yang dibawa ke pengetahuan Keris disokong ramai pihak termasuk orang kanan Ketua Bahagian tersebut. Ayat yang membuatkan rasa marah ini meluap-luap adalah "Dia kata kat kami, dia tak kisah UMNO menang ke kalah, pasai tu dia malas nak buat gheja kat bahagian..pi mampuih kata dia, aku tak taw nak habaq lagu mana kat ang. Ang taw ni pun aku tak terkejut sebab dia cerita dekat ramai orang dah."

Mahu belot? Tak perlu sebenarnya, jika tidak suka sila angkat kaki. Keris tahu sejarah ketua bahagian tersebut dan mengapa dia bermasalah. Nak berambus dipersilakan. Letak jawatan dan angkat kaki, jangan menyusahkan orang lain.

Kalau ada jawatan dan tak buat kerja dan cakap macam itu lagi lebih baik berambus cepat. Kami orang UMNO tidak akan terbit rasa kehilangan jika yang mahu pergi itu ada niat mahu belot atau tidak mahu bertanggungjawab. 

Parti Keramat UMNO tidak akan jatuh jika kehilangan manusia sebegini. Keris tak kisah pun Anwar Ibrahim kini orang PKR biarpun dahulu dia seorang Ketua Pemuda yang hebat. Namun kini sifat sebenarnya telah terbongkar. UMNO tetap begitu, kukuh. Dulu, kini dan selamanya.

Sama macam KB yang tidak mahu ambil jika UMNO menang atau kalah ini. Sekali lagi amaran, sila berambus!

K7L : Jangan jumpa masa PAU nanti..ada potensi kena herdik dengan aku!..

1 ulasan:

  1. Salam perjuangan .. Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk