16/10/2012

Akibat Gambar Buah Dada Gadis Ini Bunuh Diri - Pengajaran Buat Gadis Malaysia



Ini merupakan pengajaran buat anak gadis di Malaysia. Gadis ini yang bernama Amanda Todd  daripada Kanada telah membunuh diri kerana kesilapannya. Apa yang dia dah buat? Dia telah memberikan gambar buah dadanya kepada seorang lelaki yang akhirnya menyiarkan gambar tersebut di internet.


Kerana tersebarnya gambar tersebut, rakan-rakan di sekolah telah mengejek bukan sahaja menggunakan mulut malahan menggunakan media sosial yang ada. Hati-hati dan bertindak mengikut akal fikiran. Inilah akibatnya jika terlalu mengikut nafsu.

Kerana terlalu tertekan maka dia telah membunuh dirinya pada 10 Oktober 2012 yang lalu. Ini bukanlah perkara yang kecil. Kepada ibubapa yang punyai anak. Pesan kepada anak tentang bahayanya masalah sosial ini. Tunjukkan kepada mereka rakaman video ini. 

Semoga ini dapat dijadikan teladan buat semua. Keris sayangkan anak bangsa Keris. Jangan terlibat dengan gejala macam ini. Teringat video kissing kat KL. Tanpa rasa malu. Jangan biarkan batas-batas agama dicabuli dengan nafsu.

K7L : Jika gadis yang bunuh diri ini melayu..sudah pasti menitis airmata ini..

1 ulasan:

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk