03/11/2011

Teresa Kok Pemengang Cop Halal JAKIM?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t

Duke Of UMNO kata :

Terkejut juga saya apabila membaca laporan media mengenai “Menu Rakyat” yang diperkenalkan oleh Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok. Menurut “kafir harbi” itu, “Menu Rakyat” tersebut adalah berkonsepkan sayur-sayuran sahaja (seperti yang dimakan oleh golongan “vegetarian”) dan dihidangkan oleh sebuah restoran Cina yang terletak di Segambut, Kuala Lumpur.

Menurut laporan media itu, pengurus restoran sayur-sayuran itu mengaku bahawa restoran tersebut tidak memiliki sijil halal atau memohon pengiktirafan tersebut dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Namun, dia menyatakan bahawa semua makanan di restorannya itu adalah “halal” dan umat Islam boleh makan di situ tanpa rasa was-was.

Teresa Kok pula menyokong kenyataan pengurus tersebut dan merungut mengenai kesulitan yang dialami oleh pemohon-pemohon sijil halal dari JAKIM yang berhadapan dengan pelbagai prosedur yang ketat. Dengan selamba, Teresa Kok menegaskan bahawa makanan di retoran Cina itu “halal” untuk di makan oleh umat Islam di negara ini.
Baca selanjutnya di SINI


Shacklesmith cakap :

Murah sungguh martabat rakyat Malaysia kerana dijamu 'makanan anjing' oleh Teresa dan kuncu-kuncunya sedangkan anjing-anjing di kawasan Damansara milik golongan kaya kaum tertentu yang sering bergaul dengan politikus DAP pun diberi makan makanan anjing import yang mahal seperti yang kita lihat di pasaraya TMC Bangsar itu dimana harganya lebih dari RM50 ke atas.

Namun apa yang pasti, restoran ini akan tetap mendapat cap Halal jugak suatu hari nanti meskipun tanpa diiktiraf secara rasmi oleh JAKIM. Ianya akan ditandakan 'Halal' oleh PAS dan segala lembu-lembu pencacainya tanpa sebarang inspection rapi di dapur-dapur seperti yang biasa dilakukan JAKIM. Caranya senang saja, apa kata kita cadangkan bawak sekaliTok Guru Nik Aziz makan di situ lepas tu tangkap gambar post dalam wall seperti yang korang selalu buat di Facebook. Amacam, ada berani?.

Keris be
rpendapat :


Teresa Kok ni mungkin terasa jawatan dia lebih tinggi daripada JAKIM setelah dia berjaya mengawal boneka-boneka PAS & PKR dalam percaturan pemerintahan di Selangor. Hebat betul siap kata kedai itu halal, kedai ini halal seperti dia lebih pandai tentang hukum Islam.


Inilah jadinya kalau pemimpin kauvinis diberi kuasa, sampaikan hak halal haram Islam pun mahu diganggu. Peliklah, umat Islam dalam parti pembangkang ni boleh diam pula dengan tindakan-tindakan semberono puak-puak kauvinis ini mengkritik dalam hal ehwal dan undang-undang Islam.


Cuba orang UMNO atau BN kritik, segala cacian dan makian dihidangkan sampai sanggup kafirkan oranglah. Hanya kerana politik, Islam punya masalah pun jumud-jumud PR ini boleh tutup mata. Subhanallah! 

Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Asalkan ucapan puak DAP ni serang kerajaan depa sokong, kalau puak DAP hina Melayu atau Islam depa tutup mata ketaq lutut takut..haram jadah punya manusia!

1 ulasan:

  1. mungkin makanan halal direstoran ni utk golongan murtad PAS dan PKR dan penganut2 agama PAS saja kot! teresa cock mesti dah baca semua tu ...

    tapi tulisan kat gambar tu "my dog also never eat this "thing", sepatutnya bersambung "but it likes to LICK my "THING" you know aaaaa", barulah ada umphhhh.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk