12/11/2011

7 Fakta Pengawal 'Amazonian Guards' & Nasib Mereka!

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum w.b.t

Keris kongsi fakta-fakta ini untuk tatapan pembaca sebagai ilmu pengetahuan dihujung minggu. Selamat membaca ! :)

  • Mereka semua terdiri daripada gadis-gadis perawan dan mengangkat sumpah nazar kehormatannya apabila menjadi pengawal peribadi rasmi beliau.
  • Gaddafi percaya menjadikan wanita sebagai pengawal peribadinya adalah satu langkah bagi memperkasakan wanita. Dia berkata, "Wanita perlu dilatih untuk berperang, supaya mereka tidak menjadi mangsa yang mudah bagi musuh-musuh mereka."
  • Mereka semua adalah pembunuh terlatih dan dipilih oleh Gaddafi sendiri.
  • Gadis-gadis ini harus memakai gincu, barang kemas, menggilap kuku, dan kasut bertumit tinggi. Dalam erti kata lain mereka harus nampak bergaya, cantik dan kemas.
  • Semua pengawal peribadi rasmi beliau akan bersumpah bahawa mereka akan memberikan nyawa mereka untuknya dan ada sumber mendakwa mereka tidak pernah meninggalkan Gaddafi samada waktu malam atau siang.
  • Pada tahun 1998, salah seorang daripada mereka telah terbunuh dan tujuh yang lain cedera parah apabila Muammar Gaddafi diserang oleh puak fundamentalis di Libya. Pengawal peribadi yang meninggal dunia ketika itu, dikhabarkan dia adalah pengawal nombor satu Gaddafi, telah menahan peluru daripada sampai kepada Gaddafi sekaligus mengorbankan nyawanya. 
  • Ada perkhabaran mengatakan mereka ini juga menemani Gaddafi di ruang kamar namun kesahihan cerita itu tidak dapat dipastikan samada ia benar-benar berlaku atau hanya fitnah dari musuhnya.

Ramai yang tertanya apakah nasib mereka selepas Gaddafi dibunuh. Pada mulanya sumber mengatakan mereka telah melarikan diri namun kerana sifat kejam puak penentang, apa terjadi kepada mereka yang digelar 'Amazonian Guards'?


Mereka diburu diseluruh pelusuk libya dan akhirnya tiga orang berjaya ditangkap.


Tiga orang dari mereka yang berjaya ditangkap itu telah diseksa, dirogol beramai ramai dan dibunuh selepas itu.



Pada pendapat Keris, puak penentang ini sangat kejam dan tidak berhati perut dan tidak patut menghukum mereka yang malang ini sebegitu teruk walau atas apa jua alasan. Keris yakin dan pasti ada dalang musibat zionis yang berada didalam puak penentang itu yang mahukan perpecahan Islam di Tanah Arab.


Sama-sama kita renungkan apakah puak penentang yang menjadikan demonstrasi sebagai titik permulaan menghancurkan keamanan di Tanah Arab akhirnya menjadikan negara masing-masing mundur dan menjadi tidak aman harus dijadikan teladan atau sempadan kepada kita?



Please #SaveMalaysia from being like Arabics States! Say no to streets demonstrations!!


Islam Agamaku! Melayu Bangsaku! 

Dirgahayu Malaysia Tanahairku!

Keris 7 Lok kata: Keris bersyukur Malaysia ini aman damai namun ada pihak mula membuat huru-hara malah disokong oleh beberapa orang kuat politik pembangkang..anda mahu jadi seperti Tanah Arab?

2 ulasan:

  1. dah agak dah..
    mesti diowg akan dirogol if diowg kena tgkap..
    kesian jugak diowg..
    huhuh

    ReplyDelete
  2. semoga Allah melindungi Malaysia dari musibah begini...
    marilah kita bersatu wahai melayu..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk