29/12/2017

DAP Terdesak Guna Taktik Burukkan Askar Untuk PRU14?




Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong dalam satu Sidang Media mendakwa terdapat kem tentera yang akan dibina di Dewan Undangan Negeri (DUN) Paloh yang terletak dalam Parlimen Sembrong, disandang Menteri Pertahanan, DS Hishammuddin Tun Hussien.

Beliau mendakwa, sekurang-kurangnya 1,000 anggota tentera bersama pasangan mereka akan ditempatkan di kem tersebut.


Kata beliau, pembinaan kem tersebut bertujuan memberi kemenangan selesa kepada Barisan Nasional (BN) yang menang tipis menentang DAP dengan 103 undi di DUN Paloh dalam Pilihan Raya Umum (PRU) yang lepas.

Dakwaan ini paatinya tidak munasabah. Ianya secara nyata menghina angkatan tentera yang mempunyai kebebasan mengundi. Sekiranya dakwaan ini benar kenapa daripada 9 kerusi Parlimen yang dipertandingkan di kawasan kem tentera di dalam PRU-13, 7 daripadanya dimenangi oleh pembangkang iaitu DAP dan PKR.

Bagaimana MP DAP ini boleh menuduh BN menggunakan anggota tentera untuk memenangi Pilhan Raya kalau BN gagal memenangi kesemua kerusi Parlimen tersebut?


Kalau ikut bacaan diatas, tidak masuk akal bukan apa yang dilontarkan oleh DAP Johor yang sudah tahu akan kalah tetapi mencari sebab awal. Besok bila kalah teruk isu ini akan dijadikan modal kitar semula untuk menutup kekalahan mereka sendiri.

K7L : Tak guna betul..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk