23/12/2017

7 Taktik Khusus BN Untuk Menang PRU Menurut Mahathir?



1. Persempadanan semula. “Sempadan boleh dipindahkan, pusat mengundi boleh diubah dan nama pengundi hilang atau muncul di senarai lain.” -

Mahathir Menipu : Persempadanan semula mengikut Perlembagaan Persekutuan dan memerlukan persetujuan majoriti 2/3 Dewan Rakyat untuk menambah kawasan Parlimen manakala majoriti mudah untuk mengubah garis sempadan. Peraturan menyatakan sesuatu perubahan sempadan perlu diwartakan dan dibuka untuk bantahan.

2. Rasuah pengundi. “Aduan terhadap pihak berkuasa tidak disusuli tindakan. Selain wang, perkakas dapur dan pelbagai barangan lain akan diedarkan.”

Mahathir Menipu :Bantuan yang diberikan tidak dengan kewajipan untuk mengundi mana-mana parti. Terdapat juga pengundi yang menerima bantuan tetapi tidak mengundi parti yang memberi bantuan tersebut. Amalan bantuan ini dilaksanakan oleh semua prti politik di negara kita dan tidak bersifat rasuah.

3. Gangguan terhadap parti lawan. “Parti pembangkang diganggu, kesalahan dicari dan pendaftaran dilambatkan atau ditolak.”

Mahathir Menipu : Tidak berlaku semasa PRU ke-13 yang mana pembangkang menghantar hampir calon ke semua kerusi parlimen.

4. Sumber dana pembangkang dihalang. “Penderma mereka diancam, dipaksa dengan penambahan cukai dan dituduh dengan pengubahan wang. Wang mereka dalam bank dibekukan supaya mereka tidak dapat menjalankan perniagaan.”

Mahathir Menipu :Kerajaan berhasrat untuk memperkenalkan peraturan bagi setiap parti mendedahkan derma politik tetapi tidak mendapat persetujuan dari parti pembangkang. Sekiranya penderma didedahkan itu adalah tindakan sukarela daripada parti tersebut.

5. Kemudahan awam dihalang. “Dewan milik awam ditutup kepada parti pembangkang. Hotel boleh menafikan kegunaan dewan mereka untuk pembangkang. Pihak berkuasa tempatan tidak memberi permit untuk perhimpunan anjuran pembangkang. Dalam beberapa kes, penggunaan khemah untuk perhimpunan tidak dibenarkan.”

Mahathir Menipu :Selama ini ceramah yang dianjurkan oleh pembangkang tidak pernah dihalang kecuali yang mana tidak mengikut prosedur dan peraturan. Malah ceramah Tun M sendiri di seluruh negara tidak pernah dikhabarkan terdapat halangan.

6. Undi bukan rahsia. “Kerajaan akan menyebar khabar angin yang ia mengetahui pilihan pengundi. Ia menjurus kepada ancaman terhadap penyokong pembangkang yang mereka akan dihukum.”

Mahathir Menipu :Sekiranya ini benar, terdapat ahli parti BN yang mengundi pembangkang sudah tentu dapat dikesan dan tidak perlu jentera parti seperti Wanita UMNO untuk menjalankan JR bagi mengesan pengundi.

7. Penggunaan pegawai kerajaan. “Pegawai di agensi dan syarikat milik kerajaan diberitahu supaya memastikan kakitangan mereka mengundi untuk parti kerajaan. Mereka diugut akan dipecat sekiranya gagal berbuat demikian.”

Mahathir Menipu : Dengan teknologi media sosial seperti apa yang ada pada hari ini, belum terdapat individu yang mendedahkan perkara tersebut secara besar-besaran.


K7L : Dasar Penipu Negara...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk