29/12/2017

Rumah Selangorku Jadi Rumah Anganku?





Video ini secara jelas menerangkan apa yang berlaku dengan program Rumah Selangorku. Kata Menteri Besar Selangor dalam ucapannya dalam video di atas, Kerajaan Selangor mahu bina 13 ribu Rumah Selangorku, iaitu rumah mampu milik. 10 ribu rumah sudah dilancarkan katanya lagi. Beliau akan serah kunci kepada 20 ribu pemilik rumah. 

Jangan tanya tanya macam mana Menteri Besar kira, Albert Einstein pun tabik dengan kiraan Azmin Ali.

Menurut rakan Blogger CTS

Tanah sudah dijual kepada pemaju, tetapi pemaju hanya bina rumah mewah, rumah mahal. Adakah Azmin Ali kena tipu dengan pemaju atau Azmin Ali berpakat dengan pemaju untuk menipu Rakyat? Projek Rumah Selangorku yang dilancarkan Azmin Ali masih tidak kelihatan. Perumahan fasa pertama sudah diduduki tetapi itu bukan Rumah Selangorku. Itu rumah mewah. Bukan rumah mampu milik.


Pemohon mengadu mereka ditawarkan rumah. Apa yang mereka dapat hanyalah 'borang' dan 'tawaran' sahaja. Rumah? Rumah tak dapat. Selangor sudah jadi seperti Pulau Pinang, hanya buat rumah berharga RM500 ribu, RM1 juta dan rumah-rumah mewah yang orang Melayu marhaen tidak mampu beli. Persoalan pokok adalah mana Rumah Selangorku?

K7L : Anganku musnah...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk