29/12/2017

Apa Masalah BN Kumpul Dana Untuk Bantu Sekolah?





Keris sangatlah tidak memahami masalah masalah pembangkang yang menimbulkan isu Barisan Nasional membantu mengutip dana untuk sekolah melalui program 'walkathon'. Pembangkang boleh saja menganjurkan perkara yang sama tetapi kenapa mereka tidak lakukan? Kenapa perlu cemburu dengan apa yang BN buat?

Untuk rekod, BN memperjuangkan pendidikan untuk Rakyat sejak dari merdeka. Parti komponen BN, MCA contohnya menubuhkan Kolej Tunku Abdul Rahman sehingga dikenali sebagai Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) manakala Gerakan pula berbangga dengan Wawasan Open University.

Bagi pembangkang pula terutama DAP apa yang dapat mereka banggakan? Memekik terlolong membuat kenyataan menyokong pendidikan tetapi parti berkenaan jangan kata Universiti, taska dan tadika pun tidak ada satupun yang pernah mereka bina.

Itu beza MCA dan Gerakan parti komponen BN membantu Rakyat berbanding DAP. MCA dan Gerakan menganjurkan 'walkathon' bagi mengumpul dana untuk pendidikan Rakyat. DAP pula menganjurkan Majlis Makan Malam bagi mengisi dana parti dan tembolok pemimpin mereka. 

K7L : Jual table puluh ribu tak apa?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk