03/10/2012

3 Juta Rakyat Kelantan Berhimpun Di Putrajaya?



Himpunan ROYALTI di Istana Kehakiman Putrajaya hari ini daripada tak sampai 500 orang yang menghadiri perhimpunan, sembahyang hajat dan ceramah perdana di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam semalam. Yang kelakarnya pagi ini hanya tinggal sekitar 300 orang.


 

Konvoi anjuran Gabungan Pendesak Menuntut Royalti (R), Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (R) sempena berlangsungnya hari perbicaraan kes saman Kerajaan Negeri Kelantan terhadap Petronas berkenaan royalti petroleum ini pada mulanya mengajak seluruh rakyat Kelantan.

Teringat pula semalam ada satu pakcik tu kata,"Esok pagi confirm 3 Juta rakyat Kelantan konvoi ke Putrajaya". Hari ini setelah mendapat maklumat daripada wartawan Putrajaya-Online, yang hadir cuma lebih kurang 300 orang sahaja.

Sumber Gambar : Wartawan Putrajaya-Online

Sikap pendemo yang hadir memang standard procedure orang-orang PAS. Bising, kelam kabut dan sembahyang taknak dalam masjid. Padahal di Putrajaya ada dua masjid besar dan berpuluh surau. Nak jugak sembahyang kat luar. Nak riak dan menunjuk-nunjuk.

Sebenarnya ini adalah doktrin tidak sihat yang diamlakan oleh pembangkang. Bayangkan setiap kali ada perbicaraan akan adanya demonstrasi. Bila ada demonstrasi akan ada juga polis, FRU, RELA, kesesakan lalulintas, amuk dan macam-macam lagi. Jika ia menjadi satu kebiasaan kelak hari-hari ada demo macam di Jakarta. Lagi best bila antara yang hadir himpunan Royalti ini, adalah daripada kalangan budak-budak sekolah. Kesian kot kat diorang.

Anda menolak keamanan dan suka pada kehuru-haraan?


K7L : Saya pilih Keamanan..saya pilih Malaysia..

1 ulasan:

  1. tiga juta turun keputrajaya,kelantan lumpuh tiada penghuni rakyatnya pergi demo menuntut royalti.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk