24/02/2015

Sebenarnya Mahfuz Bercakap Dengan Siapa? Sirul Atau Mereka Yang Menyamar?



Kisah Mahfuz dan Sirul ini terlalu kelakar dan rumit. Komplikasi yang cuba ditimbulkan oleh Mahfuz akhirnya akan membunuh diri dia sendiri. Siapa yang arahkan dia buat begitu sememangnya ingin membunuh karier politiknya.

Semua orang tahu dia kalah di Pemilihan PAS yang lepas. Sebabkan itu dia terpaksa dilantik sebagai Ketua Penerangan yang mana dia umpama dibekukan. Jadi dia sedang memperbodohkan dirinya sekarang.

Keris petik apa Lokman Adam kata :

1) Mahfuz kumpul wartawan untuk teleconferencing (telesidang) Sirul bersama wartawan atau nak cakap sorang-sorang dengan Sirul?

2) Sejak 11.33 am, 15 kali Mahfuz cuba hubungi Sirul depan Wartawan tidak dapat-dapat sehingga beliau akhirnya menghentikan sidang media tersebut sekitar jam 12.15 tgh. Bila wartawan sudah balik, tiba-tiba Sirul kononnya boleh hubungi Mahfuz semula 2 jam selepas itu sekitar jam 1.38 pm.

3) Daripada puluhan wartawan yang hadir menunggu teleconference tersebut, apa yang mengejutkan saya, selepas sidang media tersebut tamat jam 12.15pm, ada wartawan yang masih tunggu Mahfuz dengan penuh setia selama sejam lebih lagi. Cuba teka wartawan mana? Tak lain dan tak bukan, ianya MALAYSIAKINI.... Lidah rasmi Pakatan.

4) Bila dengar Mahfuz memalu kompang memanggil para wartawan, kita rasa bagaikan ada satu pendedahan besar akan dibuat oleh Sirul. Tapi bila perbualan telefon Mahfuz itu diperdengarkan melalui pembesar suara, Sirul hanya ucap terima kasih kepada mereka yang menyokongnya, bagaikan artis yang hangat digosip. Mungkin Sirulpun dah lupa dia seorang penjenayah yang sudah dijatuhkan hukuman mati. Yang peliknya, tiada seorangpun wartawan dibenarkan menanyakan soalan termasuklah Malaysiakini yang jelas memihak kepada mereka.

5) Kadang-kadang saya naik kasihan dengan sahabat lama saya sorang ni. Kalau betullah seorang dalam tahanan Imigresen Australia boleh berbual dengan beliau melalui telefon, apa kata lepas ni buat video conferencing pula, mungkin ianya lebih meyakinkan.

Dan petikan dari KL Xpress yang sangat baik untuk dibaca :

1) Australia memang dari zaman Tun Mahathir tidak pernah baik dengan Malaysia. Mereka secara terang-terangan menghalalkan LGBT dan menentang pendakwaan terhadap Anwar berhubung isu Liwat.

2) Australia adalah sekutu kuat Amerika yang juga konsisten mengecam pendakwaan terhadap Anwar dalam isu liwat. Amerika juga berterusan mengecam Malaysia yang tidak mahu campurtangan dalam sistem kehakiman negara bagi membebaskan Anwar yang juga merupakan sekutunya.

3) Sebagai umat Islam, saya berpegang pada tali agama. Bila Dato Seri Najib dituduh mempunyai hubungan dan terlibat dalam pembunuhan Altantuya, tanpa rasa ragu Dato Seri Najib telah bersumpah dengan kalimah Wallahi, Wabillahi, Wattallahi bahawa dia tidak pernah mengenali Altantuya, apatahlagi membunuhnya. Tapi sampai sekarang, Anwar tidak berani bersumpah menafikan beliau meliwat Saiful dan Azizan.

4) Bapa Altantuya telah mendedahkan bahawa satu-satunya manusia yang Altantuya kenal di Malaysia ialah Razak Baginda. itu sebabnya Altantuya tak mencari Najib, beliau mencari Razak Baginda.

Di mana datang lojiknya fitnah pembangkang yang mengatakan Altantuya dibunuh kerana beliau menuntut komisyen pembelian scorpene dimana beliau bertindak sebagai jurubahasa perundingan tersebut. Kepada yang masih tak tahu fakta kes, suka saya terangkan disini, Altatuya bangsa Mongolia, dia boleh cakap Rusia kerana Mongolia bersebelahan dengan Rusia. Tetapi kita beli Scorpene dari Perancis.

Pertamanya, kalau hendak guna khidmat jurubahasapun, kita akan gunakan jurubahasa Perancis, bukan Rusia. Keduanya, takkan syarikat besar yang jual produk berbillion ringgit tak mampu sediakan jurujual berbahasa yang boleh berbahasa Inggeris. Syarikat tersebut sudahpun menjelaskan bahawa perundingan dijalankan dengan menggunakan bahasa Inggeris.

Cukup-cukuplah Mahfuz dengan sandiwara yang tidak berkesudahan ini. Sepatutnya Mahfuz sebagai pemimpin semua parti yang kononnya Parti Islam, beliau sepatutnya mempertahankan Dato Seri Najib yang berani bersumpah cara Islam bila difitnah. Tapi malangnya beliau memilih untuk jadi budak suruhan Anwar walaupun jelas Anwar tidak berani melafazkan sumpah dan kini telahpun jelas disabitkan atas tuduhan liwat.

K7L : Mampuz.....

3 ulasan:

  1. ini salah satu barua & pariah DAP..PAS liberal.aka PASMA...

    ReplyDelete
  2. inilah rupa pemimpin tahi..muka tebal pulak tu..
    YB malulah sikit dok tipu org..

    ReplyDelete
  3. mahfpuuuuuuuuz termakan janji manis ah nuar blahim, sekarang ah nuar blaahim masuk penjara....mahfpuzs meroyan macam mati bini...fitnah sana fitnah snin......sudahnya memalookan diri sendiri......cita2 kalau pr menang tu hari bolela jadi mentri...skarang mentor dh masuk dalam .....maka karam cita 2 skali,,,mahpuzs fitnah tu dosa dia besar

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk