18/02/2015

Tahniah Rakyat Penang - DAP Dah Mula Naikkan Tambang Feri?


Sumber : MPP

Satu lagi "kebajikan" oleh kerajaan DAP dan Lim Guan Eng di P.Pinang kepada rakyat di negeri ini apabila tambang feri dari Seberang Perai dan kawasan pulau akan dinaikkan selewat-lewatnya pertengahan tahun ini.

Menurut satu notis pemberitahuan yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pelabuhan P.Pinang (SPPP) kepada orang ramai, tambang baru bakal dicadangkan bagi semua perkhidmatan yang ditawarkan oleh Feri P.Pinang.

Tambang bagi basikal dicadangkan naik sehingga RM1.50, motorsikal naik kepada RM3.50 dan kereta dinaikkan kepada RM9.00. Begitu juga dengan penumpang berjalan kaki akan dikenakan sebanyak RM2.00 setiap seorang.

Ini menjadikan tambang Feri P.Pinang naik sebanyak 50 peratus untuk kegunaan rakyat di negeri ini dan juga pelancong luar negara. Alasan kenaikan tersebut bagaimanapun tidak diberikan oleh pihak SPPP dan ianya menimbulkan rasa tak puas hati bagi kebanyakan pengguna feri.

"Sepatutnya, bila minyak dah turun, tambang pun turun.. Ini lagi nak bagi naik lagi sehingga menyusahkan rakyat.. Macam ni kah yang dikatakan kerajaan (DAP) yang jaga kebajikan rakyat?" kata seorang pemandu kereta ketika ditemui di kawasan Jeti Butterworth.

K7L : Kenapa orang PAS diam? Tak ada telur?...

3 ulasan:

  1. sebabnya dap akan sentiasa tak dikaitkan dengan sebarang kenaikan harga yang di bawah kawalannya. cina2 akan salahkan pengurusan feri tapi tidak sekali2 kerajaan dap. malah tak hairan kalau yang disalahkan nanti kerajaan pusat bn.

    jentayu

    ReplyDelete
  2. Bukan suruhanjaya feri ni bawah kerajaan pusat ke? Just nk tanya

    ReplyDelete
  3. kalau suruhanjaya feri tu bawah kerajaan pusat, dah lama anjing2 pr mengadakan mogok dan berdemo guling-guling atas tanah. Just nak bukak sikit otak tu bagi cerdik.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk