06/02/2015

@CMlimguaneng Lebih Rasis Bila Kata Bukan Cina Kalau Berkawan UMNO?


Kredit : CTS

Ini adalah petikan dari akhbar Bahasa Cina iaitu China Press, 6 Februari 2015. Joseph Lim Guan Eng berkata Ismail Sabri akan sekali lagi mengkritik peniaga-peniaga kaum Cina apabila GST dilaksanakan April nanti. Beliau menggesa parti-parti berasaskan kaum Cina supaya tidak lagi "berkawan" dengan UMNO, sekiranya mereka gagal berbuat demikian, mereka tidak layak mengaku mereka dari kaum Cina.

DAP tidak amal politik perkauman? DAP tidak rasis? Mungkin Tokong Joseph Lim suka dengan Lee Meng Teck yang membuat posting kontroversi semalam. Tidak mengapa memanggil Melayu Anjing UMNO? Apakah kenyataan Lee Meng Teck juga tidak rasis? Mungkin hanya rasis apabila Melayu sebut nama Cina?


K7L : Yang ini hak apa pulak? Haktuihh?...

10 ulasan:

  1. Kalau cina ni sanggup jadi anjing aku cantik jugakkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kasi aku 1 juta campur anjing atas pun aku tak mau...... nanti takut bangun kubur sebelah melaun tu

      Delete
    2. Ko kasi aku 1 juta campur anjing atas pun aku tak mau...... nanti takut bangun kubur sebelah melaun tu

      Delete
  2. dah memang anjing pun

    ReplyDelete
  3. salam sumpah aku x pernah bela anjing. Anjing tu apa wahai kafir cina. Ko bela anjing maka ko pun mcm anjing lerrrr. Tolobg skit anjing tu pengotor baunya pon lebih kurang LIM KIT SIANG. cuba tgk muka dia......haram macam anjing nyanyuk, melolong2. Sahler anjing tak demokrasi.

    ReplyDelete
  4. salam sumpah aku x pernah bela anjing. Anjing tu apa wahai kafir cina. Ko bela anjing maka ko pun mcm anjing lerrrr. Tolobg skit anjing tu pengotor baunya pon lebih kurang LIM KIT SIANG. cuba tgk muka dia......haram macam anjing nyanyuk, melolong2. Sahler anjing tak demokrasi.

    ReplyDelete
  5. Ramai orang cina kalau bercakap sesama mereka selalu memanggil dengan penghinaan, orang Melayu disebut sebagai orang hutan ( ho na ). Panggilan ini sudah diajar kepada anak-anak mereka sejak kecil lagi. Saya selalu mendengarnya. Begitulah kalau 'melepaskan anjing tersepit'
    Mereka tidak pernah menghargai kebaikan orang Melayu.

    ReplyDelete
  6. Dasar PELAHAP KANGKANG BABI si PENDATANG PENGGANAS Cina RASIS ni!

    PI MAMPOS puak PENDATANG CINA RASIS ni dari TANAH/ALAM MELAYU ISLAM; pusaka berzaman nenek moyang kita!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  7. Siapa biasa tinggal sekali dengan kaum Cina akan tahu perangai mereka,kerja sekali pun akan tahu perangai juga, memang rasis, asyik kondem Melayu aje, bukan pandai hanya putar-belit aje....

    ReplyDelete
  8. aku bila tengok muka cina benci beno.... Bangsa yg tak boleh dpercayai...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk