16/02/2015

Peniaga Cina Laungkan Buat Kempen Jari Tengah Buat @cmlimguaneng ?




Maaf! Ini bukan artikel bersimpati kepada Uncle ini. Bukan dia jugak ke yang menaikkan DAP di Pulau Pinang. Last sekali dia terkena sendiri dengan orang yang dia undi dan sokong sampai mati kononnya.

Perayaan Tahun Baru Cina sudah dekat dan Kerajaan chauvinist tidak ada perasaan belas kasihan merobohkan gerai jualan kuih bulan. Uncle Cina ini siap kata DAP Pulau Pinang cakap lain, buat lain. Habis berselerak barangan jualan gerai-gerai di Pasar Kampung Baru, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.


Sebab marah sangat maka Uncle ini menulis di bajunya perkataan perkataan melahirkan ketidakpuasan hati antaranya berbunyi "Pakatan penipu bangsa dan negara". Begitulah kekecewaan ramai rakyat Pulau Pinang yang sekarang ini dizalimi oleh rejim DAP yg begitu rakus menindas rakyat dalam pelbagai hal.

Bukan hendak bersifat rasis, tidak. Tetapi Kerajaan Cina dan peniaga juga Cina. Yang kena maki hamun adalah penguatkuasa-penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) yang menjalankan tugas. Sepatutnya Ketua Menteri dan balaci-balaci beliau turut sama turun ke padang untuk dimaki hamun.

Apa kata Uncle pergi sendiri jumpa orang DAP dan maki? Apapun kata nak ubah. Kan betul-betul kena ubah?

K7L : Ubah jadi singapore?

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk