09/02/2015

Hadi Diisytihar Bukan Islam Jika Tidak Hadir Mesyuarat Pakatan?


 

Hebat! Sekarang dah ada penentu Kafir-Islam untuk orang PAS. Mat Sabu dah lantik diri dia sendiri macam Dajjal. Boleh cop siap-siap orang tu kafir atau tak. Dah terlebih maksum sampai rasa diri hebat?

Nampaknya Haji Hadi kini hanya dilayan seperti sampah. Bukan sahaja daripada DAP tetapi daripada dalam PAS sendiri. Ini merupakan sesuatu yang perlu diambil berat oleh ahli-ahli PAS yang selama ini mengagungkan Haji Hadi.

Berkenaan dengan mesyuarat yang mana Hadi 'dipaksa' datang apabila mesyuarat tersebut dibuat di Pejabat Utama PAS Malaysia. Atas tujuan apa dan mengapa mereka terlalu terdesak untuk memanggil Hadi bersama.



Apa yang Keris nampak, sebenarnya Anwar dan DAP sudah mula bimbang hilang sokongan PAS dalam momentum 'mob' yang sedang dibuat oleh PKR/DAP sementelahan Anwar akan mendengar kata putus perbicaraannya.


Sebab itulah Hadi dipaksa datang untuk bersetuju dengan beberapa perkara termasuk mengerahkan semua Ahli PAS unutk turun beri sokongan. Turun untuk jadi budak-budak suruhan DAP. Jika tak percaya anda kira berapa ramai orang DAP yang hadir.

Namun begitu Hadi masih tetap berkeras dan tidak bersetuju dengan banyak perkara. Sebab itu Hadi tidak hadir sidang media dengan alasan ada urusan. Jarang sebagai seorang pemimpin untuk mengelak sidang media.

Apapun itulah 'protes' Hadi sebagai Presiden PAS terhadap Pakatan. Bibit keretakan sudah mula menular. Apakah arahan 'direct' untuk turun beri sokongan pada Anwar akan dilaksanakan oleh Hadi?

Masihkah Hadi ingat, mana DAP dan PKR di saat Hadi di kandang tertuduh tahun lepas?

K7L : PAS masih jadi Kuda PKR?

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk