05/02/2015

DAP Dah Mula Arah 'Belaan' Dalam PAS Untuk Tutup Mulut Mustafa Ali?


 

Semua orang tahu, Mustafa Ali sebagai Setiausaha Agung PAS juga bagaikan 'mulut dan telinga' buat Presiden PAS, Haji Hadi Awang. Jadi setiap perbuatan dan kata-katanya terutama kepada media seolah-olah mendapat restu. 

Mat Sabu yang umum tahu dia dibayar 'gaji' melalui Perbadanan Air Pulau Pinang nampaknya telah mula mengeluarkan kenyataan membidas kata-kata SUA PAS dengan memberi sudut pandangan melalui jawatannya sebagai Timbalan Presiden PAS.

Mat Sabu juga bukanlah peminat 'Nik Aziz' nampaknya sudah mula tunjuk belangnya memandangkan keadaan kesihatan orang paling berpengaruh di dalam PAS tidak berapa baik.

Di kesempatan itu Mat Sabu sudah mula menyusun langkah untuk menjadi 'king of PAS' sambil dibelakangnya berbaris pemimpin DAP yang menjadi 'suppoter'. DAP sudah mula ingin mengawal PAS.

Perjanjian 'Kelantan Milik PAS' nampaknya semakin pudar jika DAP terus menjadikan PAS sebagai boneka mereka. Apapun kini keretakan telah pun berlaku. Kumpulan-kumpulan kecil pemilihan PAS kini sudah menjadi besar.

Tidak sama seperti UMNO, PAS nampak lebih kasar dan sanggup 'bunuh' kawan untuk jawatan. Kita tunggu dan lihat. Pertembungan Mustafa Ali yang disokong pro ulama termasuk Presiden akan berdiri tegak ataupun rebah setelah terkena pukulan Mat Sabu yang menjadi keldai kepada DAP.

K7L : DAP ganti PAS?...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk