14/07/2012

@tonypua Pergunakan Rakyat Demi Kepentingan Diri Sendiri!




Lihat sendiri bagaimana Tony Pua dan DAP mempergunakan rakyat untuk mengumpul wang sedangkan Tony sendiri dah kaya dan dia boleh minta mana-mana syarikat DAP namun inilah masanya dia nak tunjuk dia mampu kawal dan mempergunakan rakyat.


Ini merupakan jemputan yang dibuat khas untuk mengumpul dana. Jika pembaca perasan tiba-tiba ada Dr Dzulkefly dalam list VIP. Kenapa? Sebab nanti orang-orang PAS akan datang dan DAP tahu orang PAS memang mudah dipergunakan untuk derma ini. Sebab itu wujud tabung DAP dimana dahulu mereka tak pernah pun menggunakan modus tersebut.


Beberapa hari yang lepas ini wang yang berjaya dikumpulkan dengan menggunakan wang rakyat. Sebenarnya ramai tidak tahu selain pakar dalam bermain dengan helah, Tony Pua juga bijak memanipulasikan keadaan. Dia ada skill yang sama sepreti Tian Chua.


Kini wang yang dikumpulkan telah mencapai angka 100,000. Bayangkan bagaimana dia yang sepatutnya bayar sendiri sebab dia yang buat hal dengan SYABAS. Now dia gunakan rakyat untuk bayar atas kesalahan dia. Teruk kan? Tapi inilah sifat sebenar DAP! Mereka akan manipulasi dan mempergunakan rakyat hanya untuk kepentingan diri mereka sahaja. Senantiasa punya agenda tersembunyi dalam setiap perbuatan.


Mahukah wang rakyat digunakan untuk buat rumah dia kelak jika dia punya kuasa? Ini baru kecil sebenarnya. Bayangkan macamana dia akan pergunakan rakyat kelak. Duit susu anak kita diambil untuk buat bangunan DAP? Sebelum terlewat lebih baik fikir masak-masak.

Tony Pua sepatutnya pulangkan kembali hak rakyat! Pulangkan semula wang mereka dan bayar sendiri. Takkan orang lain buat salah orang lain yang kena tanggung? Sanggup buat dinner untuk ambil duit rakyat!

K7L : Kalau ada juga melayu yang pi bayar duit kat dia..memang dia sengal...

2 ulasan:

  1. Bukan sengal...tp mangkuk ayun dah tu...ada akal tp x guna.Pandai salahkan org,percayakan fitnah...sedih aka pathethic...

    ReplyDelete
  2. Dah jelas dah sebenarnya tony kalah kes fitnah syabas. skrg dah Malu terus mengemis minta rakyat bantu derma

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk