27/06/2012

[Video] Sebab Janji-Jani Ini Oghe Kelate Bertumbuk?


Antara rakaman yang sempat dirakam oleh KCW yang turut berada di lokasi perhimpunan SEDAR di hadapan SUK Kelantan petang tadi.

Himpunan SEDAR dirancang lebih awal dari kumpulan yang menuntut royalti minyak. Perhimpunan SEDAR merupakan Himpunan rakyat bertema 'Demi Tanah Air Kelantan' bertujuan membawa manifestasi terhadap kegagalan kerajaan negeri dirancang sejak 22 Jun 2012 yang lalu.

Malah mereka turut mengadakan sidang media bagi menghebahkan tentang perhimpunan ini.

Kehadiran mereka dalam angka yang lebih besar telah menimbulkan rasa tidak puas hati para peserta Himpunan SEDAR sehingga berlaku provokasi satu sama lain.

Persoalannya kenapa kumpulan penyokong kerajaan PAS Kelantan turut mengadakan perhimpunan hari ini kononnya ianya merupakan 'Pra Perhimpunan Royalti'?

Lima orang cedera sebelum perhimpunan bermula adakah ianya merupakan satu taktik untuk mengagalkan Himpunan SEDAR?

Tindakan kumpulan penyokong 'Pra Royalti' adalah tindakan yang sama dengan apa yang dilakukan oleh JMM semasa perhimpunan 901 di mahkamah Jalan Duta yang menjadi punca tercetusnya kekecohan. - Double-Y


K7L : Sebab tu aku tak suka demo..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk