14/06/2012

Haji Hadi Mula Berubah? - Fatwa PAS 1963 Dimainkan Semula?



Ramai yang bertanya mengapa Haji Hadi bersuara untuk mengundurkan diri. Ada yang berkata kerana beliau termakan 'hasutan' setelah baru-baru ini beliau selalu membeli dan membaca akhbar Utusan.

Haha! Lucu juga pada mulanya dan Keris cuba merisik-risik tentang mengapa Haji Hadi mula memperlahankan langkahnya. Rupa-rupanya dia sedang didesak oleh ahli-ahlinya yang mahukan PAS keluar daripada Pakatan. Mereka merasakan bahawa PAS perlu bertanding lebih daripada 66 Kerusi. Mereka merasakan Anwar tidak layak memimpin dan mereka takut DAP mahu mempergunakan orang-orang PAS lagi.


Sekarang ahli-ahli PAS juga sudah mula berpecah. Kini fatwa yang pernah dibuat oleh PAS ketika tahun 1963 dimainkan semula. Tinggal beberapa pemimpin erdogan sahaja yang tidak mahu menuruti permintaan ahli-ahli mereka. Tak percaya? Anda boleh tanya sendiri kepada ahli-ahli PAS yang tidak taksub.

Jika anda semua perasan kebanyakan ulama didalam PAS sudah mengundurkan diri dan tidak diberikan slot lagi. Pemimpin syiah PAS pula yang kedepan! Yang tidak berkopiah seperti Khalid Samad, Salahuddin Ayub dan Husam Musa pula yang kedepan. Nampak akan kehancuran dan kesongsangan perjuangan yang dibawa oleh Ustaz Fadzil Noor?

K7L : Perjuangan sudah menjadi songsang..ahli mula berpecah..PAS mampu teguh dalam Pakatan?

1 ulasan:

  1. Pakcu Rantau Panjang14 June 2012 at 23:04

    Kadang-kadang untuk mengata sesuatu dahulu dan sekarang berbeza bila berparti berpolitik adalah sesuatu yang boleh berlaku dan terus berlaku kerana matlamat sebenar berparti adalah untuk meraih undi biar pun terpaksa melencung jauh dari dasar parti yang asal......walahualam

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk