25/06/2015

Rakyat Selangor Puas Hati Bila Tanah Selangor Dibabinisasikan?


Satu salinan minit mesyuarat yang menyatakan bahawa Kerajaan DAP Selangor tetap kekal dan komited akan melaksanakan Ladang Ternakan Babi terbesar di Asia.

Ladang yang dipercayai bernilai RM100 Juta itu telah pun mendapat kelulusan Majlis Mesyuarat Kerja (EXCO) Selangor sebaik sahaja Pakatan Rakyat merampas Selangor dari Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum 12.

Namun demikian, bantahan diterima dari para penduduk Tanjung Sepat, yang majoritinya adalah berketurunan Melayu/Islam. Ahli Parlimen Kuala Langat dan Menteri Besar Selangor sebelum ini bertegas mahu ianya didirikan dan dibina seberapa segera bagi memenuhi keperluan minoriti kaum Cina di situ.

Beban seterusnya terpikul ke atas Pejabat Daerah & Tanah Kuala Langat (PDTKL) di mana Pengarah dan kakitangannya adalah Melayu/Islam. Mereka perlu mencari tapak tanah yang bersesuaian untuk menggantikan tapak tanah sediada bagi memenuhi kehendak Menteri Besar, Adun Tanjung Sepat dan Ahli Parlimen Kuala Langat, Selangor yang menjadi barua kepada komuniti Cina Evangelish DAP.

Nampaknya, kerajaan Negeri lebih menitikberatkan dan memberi tumpuan kepada pembangunan Ladang Ternak Babi Moden berbanding menyelesaikan krisis air Selangor yang membelenggu rakyat dan pengundi mereka sendiri. 

Krisis air Selangor yang telah dijangka semenjak awal 1990an lagi oleh pakar-pakar dan professional akan berlaku seawal 2014 yang lalu telah memasuki tahap kritikal. Kini Selangor semakin dicabuli.

Dengan pencabulan terbaru untuk membabinisasikan Selangor dengan secara mega, apakah Rakyat Selangor berpuas hati? Mana orang PAS yang berjuang untuk Islam? Tak kisah sebab ada masyuk? Orang Melayu dan Orang Islam yang undi Pakatan Rakyat di Selangor, sekarang rasa gembira? Dah cukup puas hati? Sukses! Sukses! Sukses!

K7L : Jangan gadai Islam demi kuasa..

3 ulasan:

  1. Tahniah...pengundi2 bodoh Selangor. Mungkin pada banjir yang akan datang, taik2 babi akan terapung2 masuk dalam rumah kamu. Cinapek kaya rilek je duduk atas bukit. Orang2 Melayu yang rumah serih kena banjir tanggung sendiri la bangkai2 dan taik2 babi nanti.

    TAHNIAH!!

    ReplyDelete
  2. Kene faham tu "Kilang Babi Moden"tu boh, macam jepun buat inceneretorlah katakan - akan jadi mercu tanda bagi negeri Selangor suatu hari nanti. Dengan modal ratu teresa koh berbuka posa disegenap masjid, dengan air percuma tak berapa sen saja orang Melayu cair. Nah 500 ekar boh. Bayangkan byk mana pencemaran yang akan terhasil dari industri itu. Ish benoknya org Melayu.

    ReplyDelete
  3. Taik dan buangan sembelihan kita buat baja organik.kita ada teknologi canggih tak bau lagi.melayu pas pkr tak kisah hanya melayu umnok buat kecoh sial punya orang.babi sedap la buat soup try la sekali,sekali cubo mau lagi.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk