25/06/2015

Rakyat Selangor Pilih Mana? Bubar DUN Selangor Atau Tidak!


 

Keris tertarik nak tahu apa pandangan pembaca tentang pembubaran DUN Selangor. Kalau dari segi cakap mulut, ramai di Selangor terutamanya orang Kuala Langat dah bising kata menyesal undi PR.

Haha! Yang dulu kau gatal sangat pergi undi kenapa? Ikut sangat hati, nah amek kau! Kampung sendiri ada banyak babi nanti. 

Mega tu beb! Nak sangat kelebihan dari PR, Babi Mega mereka bagi sebagai hadiah.

Dikhabarkan Sultan Selangor menzahirkan rasa kecewa dengan situasi politik yang berlaku di negeri akhir akhir ini.

Kalau dulu konflik singkirkan Tan Sri Khalid Ibrahim. Sekarang ada konflik lain bila DAP tak boleh duduk semeja dengan PAS. Dan Azmin Ali diberi tekanan antara nak sebelah pada PAS atau DAP.

Kalau berterusan macam ni, sampai bila pun Selangor tak akan aman. Perang politik 24jam. Kerja untuk rakyat tah ke mana. Negeri yang dulu digelar paling kaya dan paling maju sekarang dah celaru.

Penyelesaiannya apa? Bubarkan saja DUN Selangor. Dan biar rakyat buat keputusan pilih parti yang berpengalaman atau pun parti yang politik 24jam.

Itu belum lagi cerita pasal masalah rakyat macam krisis air, projek babi mega, PBT cekik duit rakyat melalui lesen bazaar Ramadhan dan banyak lagi.

Kesimpulannya Kerajaan Negeri Selangor sekarang hanya indah khabar dari rupa. 
Apapun dekat sebelah kanan ini ada Poll. Undi ya. Nak tengok bape ramai nak DUN dibubarkan atau tidak.

K7L : Pergi Kuala Langat nak cari PKR, Babi yang keluar!.. hahaha

6 ulasan:

  1. Umno udah ready keeeeee.....

    ReplyDelete
  2. Agak sukar nak kata samada PR atau Umno boleh menang,kalau Selangor bubar dewan..ialah Sebelah BN isu gst, 1MDB, Kos sara hidup manakala PR tidor sebantal mimpi lain2 & tak habis berpolitik, orang pun naik jemu, tapi jemu2 pun PR boleh menang...

    ReplyDelete
  3. Aku nak komen sikit pasal kekalahan BN Selangor pada 2013.

    Sebenar punca kekalahan bukan saja sebab undi cina yg 90% pergi ke PR tapi juga disebabkan pengundi import terutama dari kelantan, kedah, perak dan juga sabah. Al maklumlah negeri2 yg aku sebut tu memang ramai yg merempat di negeri Selangor ni.

    Jadi aku rasa lepas ni...pengundi2 import ni hati2 la yea. Cina dah tentu diaorg import dari penang dan mungkin juga sebab pegawai2 JPN yg makan rasuah bagi i.c pada PATI dari cina yg lesap dalam Malaysia ni. Yang pengundi import....kalau korang sayang sangat dap, pkr dan pas...balik mengundi ke kampung2 halaman kamu.

    Dan tak payah nak mengaku kamu merempat kat Selangor untuk mengkayakan Selangor. Kamu kena sedar bahawa kamu datang ke Selangor sebab Selangor ni memang dah maju. Cuba kamu pergi ke negeri mundur macam kelantan, perak dan kedah....majukan. Barulah boleh mendabik dada.

    Ini tidak....datang merempat ke negeri yg memang dah maju nak ngaku kamu yg majukan....puuuiiii....

    SELANGOR UNTUK RAKYAT JATI SELANGOR.

    ReplyDelete
  4. Bubar ja... Boleh tengok prestasi Umno..
    Mana ahli umno & atas pagar kecewa dgn pimpinan Najib kita pakat pangkah PAS..
    Klu Melayu Selangor rata2 tolak Umno.. Maknanya Najib boleh berundur..
    Aku percaya dari akar umbi bnyk yg hilang percaya dgn Najib. Yg atas2 tu biasalah.. Jaga periuk nasi masing2. Takkan nk jadi jebat kot...
    *Kulaan Sabak Bernam.

    ReplyDelete
  5. apa kaitan Najib dengan selangor? Selangor utk orang selangor je lah..ngok..bagi org lain ketuai UMNO Selangor...marahkan Najib punya pasal, pangkah PR, tak cerdik betul...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk