29/06/2015

Sudahlah PAS Pusat Dia Kalah - Kini PAS Kelantan Buang Husam Musa!



Bekas naib presiden PAS Datuk Husam Musa digugurkan daripada barisan kepimpinan PAS Kelantan apabila kabinetnya dibentuk semalam.

Dalam kabinet baharu itu, Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob kekal sebagai pesuruhjaya manakala Datuk Dr Fadzli Mohamad dilantik timbalan pesuruhjaya, mengambil alih tempat bekas exco Kelantan itu.

Turut dilantik sebagai timbalan pesuruhjaya adalah Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dan Datuk Dr Johari Mat.

Sementara itu, PAS Kelantan juga mendapat setiausaha perhubungan yang baharu, apabila Datuk Che Abdullah Mat Nawi dilantik menggantikan Zulkiflli Mamat yang kini dilantik sebagai pengarah pilihan raya.

Ketika Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memimpin Kelantan, Husam merupakan orang kanan beliau dalam parti dan kerajaan.

Husam dan rakan-rakan progresifnya dalam PAS tewas dalam pemilihan pada awal Jun lalu. – 24 Jun, 2015. TMI


Kah Kah Kah bak kata Isham Rais. Nampaknya puak Progresif PAS semakin hilang kuasa. Mungkin Husam yang dulunya 'kaya' dan 'berpengaruh' serta suka berpolitik ala gangster tetap gagal di Kelantan.

Kemungkinan adun Salor akan kalah PRU14 nanti jika Husam masih bertanding. Penolakan orang PAS terhadap Husam di Kelantan begitu terang sekali. Mungkinkah mereka telah berada di ambang kehilangan kuasa walaupun DAP dibelakang mereka?

K7L : Apa desperado act dari mereka kelak?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk