29/06/2015

Mesej Dari Penjara - PAS Tidak Penting Pada Anwar? - Padan Muka Macai!



Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta supaya kerjasama diantara PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di peringkat kerajaan negeri diteruskan walaupun Pakatan Rakyat sudah tidak lagi wujud.

Beliau yang sedang menjalani hukuman penjara lima tahun diatas kesalahan meliwat di Penjara Sungai Buloh berkata, kerjasama di peringkat kerajaan negeri itu perlu diteruskan demi menjatuhkan Barisan Nasional (BN).

“Saya mengikuti perkembangan terkini yang telah menjejaskan gabungan formal Pakatan Rakyat. Namun secara hakikat, kerjasama di antara ketiga-tiga parti diperingkat kerajaan negeri dan Parlimen demi menentang kerajaan BN masih kekal diteruskan.

“Saya ingin menggesa rakan-rakan untuk menumpukan sepenuh perhatian menjadikan kerajaan Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan yang menunjukkan kepedulian terhadap masalah rakyat berdasarkan Dasar Bersama Pakatan Rakyat,” katanya dalam satu perutusan hari ini.

Perutusan itu disampaikan kepada peguam yang juga pemimpin PKR, R.Sivarasa yang bertemu dengan Anwar hari ini bagi satu pendengaran kes beliau di sini.

Anwar turut meminta PKR mempertingkatkan kerjasama dengan badan bukan kerajaan (NGO) untuk menjatuhkan kerajaan BN disebabkan Pakatan Rakyat kini sudah tidak lagi berfungsi secara formal.

Permintaan Anwar itu bagaimanapun pasti sukar dipatuhi oleh PAS dan DAP memandangkan DAP telah meminta supaya pemimpin PAS yang memegang jawatan dalam kerajaan Pulau Pinang supaya melepaskan jawatan kerana Pakatan Rakyat sudah berkubur.

Malah, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng baru-baru ini memecat Setiausaha PAS Pulau Pinang yang berkhidmat sebagai Pegawai Penerangan gred S41 dalam kerajaan negeri, Mohd Fadzil Kemi.

Perpecahan Pakatan Rakyat bermula apabila PAS sebulat suara meluluskan usul tergempar untuk memutuskan hubungan dengan DAP dalam Muktamar Tahunan PAS ke-61 tanpa bahas awal bulan ini. – MYNEWSHUB.CC

Muaahah! Mana orang PAS yang selama ini sanjung Anwar tinggi melangit? Dah kantoi meliwat pun orang PAS kata Anwar juga betul Dah macam didewakan pula kalau macai PAS kata pasal Anwar.

Sekarang Anwar dah bagi hint yang PAS memang tak ada makna pun. Selama ini mereka hanya dipergunakan untuk sokongan. Walhal PAS lebih ramai ahli dan tenaga kerja berbanding PKR dan DAP.

Tetapi PAS tiada duit macam mereka. Jadi PAS dianjingkan sahaja selama ini dengan kemewahan dan kedudukan. Macamana nak jadi parti yang kuat kalau sering ditindas?

K7L : Keris nak tengok macai PAS komen apa...

1 ulasan:

  1. PAS masih berbisa. Unit amal boleh digunakan sebagai gurkha jaga khemah occupy dataran. Body guard Adam Adli, puteri Balqis Ambiga dan Eli Wong Hutan Simpan Terkangkang.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk