17/06/2015

PasMa Bintang Baru DAP Untuk Lawan PAS Bukan UMNO?


 

PR dilihat semakin bercelaru dan terpesong jauh daripada landasan perjuangan sebenar sehingga menampakkan kaedah yang digunakan hanya untuk mendapat undi semata-mata.

“Perjuangan yang dilaungkan mereka (PR) sudah tidak tahu ke mana dan ikrar bersatu untuk mengubah pentadbiran Malaysia hanya tinggal sekadar janji manis untuk sedapkan halwa telinga pengundi" - Sinar Harian


Nampaknya PAS dah kena kifarah terhadap parti mereka. Suatu ketika dahulu sebilangan ahli UMNO daripada Sayap Ulama keluar daripada UMNO dan menubuhkan Parti PAS. Sebuah parti yang ditubuhkan khusus untuk menjatuhkan UMNO.

Hari ini kita lihat tertubuhnya satu lagi parti baru yang menjadi serpihan daripada PAS. Sebuah parti politik baru yang dibina hanya untuk menghancurkan PAS. Apapun kini PAS perlu sedar kedudukan diri mereka. Samada bersatu demi ummah atau biarkan PAS terus dimamah.

Semalam isu paling hangat adalah isu Pakatan Rakyat sudah tidak wuud. Diumumkan oleh DAP. Ironinya DAP yang umum sebab nyata mereka yang berkuasa dalam Pakatan tersebut. Perihal PKR, ya mereka memang kena pilih satu antara dua.

Namun begitu, kita lihat akan wujud satu lagi Gabungan Parti cuma kali ini PAS digantikan oleh PasMa. Cuma PKR memilih untuk bersama atau tidak, belum diketahui. Namun reformasi Pakatan Rakyat memang dibuat secara 'indirectly' untuk memastikan PAS mereput jika berdiri sendiri.

Kita tunggu dan lihat. Episod Duka DAP-PAS ini masih belum sampai klimaks lagi. Masih dalam plot yang sedih. 

K7L : Mari kita lihat siapa yang akan tersungkur..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk