04/03/2015

PKR Permatang Pauh Tutup Tulisan Jawi Untuk Ampu Guan Eng?



Benda ini berlaku pada hari raya cina yang lepas. Tindakan kurang ajar PKR Pulau Pinang kerana sanggup menutupi 'board' milik Islam yang penuh dengan kesenian khat hanya semata-mata mahu mengampu kerajaan DAP negeri, mendapat kecaman penduduk setempat.

Walaupun masih ada ruang lain untuk 'billboard' tersebut diletakkan, penyokong PKR tetap juga mahu meletakkan banner mereka di situ tanpa memperdulikan tulisan jawi dibelakangnya.

Mengapa perlu melindungi kesenian Islam tersebut? Adakah tulisan selamat tahun baru Cina dalam tulisan Cina ini lebih keseniannya dari tulisan khat? Bukahkah ini satu tindakan yang kurang ajar?

Kalau mahu membuat 'billboard' mengucap selamat tahun baru Cina sebesar Bukit Bendera pun tiada masalah. Biasalah, makin besar 'banner' ucapan tu, makin jelas nak bodek kerajaan DAP.

Menjadi masalah disini ialah tindakan menaikkan 'billboard' mengucapkan tahun baru Cina dari parti pembangkang ini telah menutup sebahagian board milik Islam iaitu Yayasan An Nadhoh yang ditulis dalam tulisan khat.

Jangan semata-mata mahu mengikut telunjuk DAP, mereka ini sanggup menggadai Kesenian Islam. Sedarlah umat Melayu. Kita ramai tapi tak bersatu. Itu sebab DAP suka pada PKR dan PAS yang dipecahkan kepada dua. Supaya Melayu tak kuat. 


K7L : Ingat tu..

1 ulasan:

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk