11/04/2012

Siri 3 #mejabulatPTPTN - Parti Sosialis Malaysia Mohon Segera Pemansuhan PTPTN Tanpa Kajian?




Parti Sosialis Malaysia mahu meniru beberapa negara di atas. Apakah negara negara tersebut mendahulukan rakyat dari segi cukai pendapatan?

Kadar cukai 9% gaji untuk mereka yang bergaji 0-10,000 di Argentina. Cukai 5% untuk gaji 5,000-10,000 di Cuba. Cukai 6% gaji 0-1,000 di Venezuela. Apakah ini lebih baik dari kadar cukai yang progresif di negara ini?

Misalnya di Venezuela, kadar cukai dikenakan sebanyak 6% kepada mereka yang bergaji 0-1,000, ini bermakna buruh, pembantu kedai, nelayan dan rakyat yang berpendapatan rendah juga terpaksa membayar cukai di negara ini kalau mahu meniru cara pengurusan ekonomi di Venezuela.

Ini satu tindakan yang tidak baik dan bukannya mendahulukan rakyat. Di negara ini, kadar cukainya dalah progresif dan tidak menekan rakyat seperti di negara-negara lain. Bayangkan apa akan jadi kalau pembangkang memerintah di negara ini? Kucar kacir jadinya kalau kita tidak menyemak data-data yang mereka berikan. Hanya berjanji untuk berkuasa sahaja. - Angin Perubahan

K7L : Parti Sosialis sedang meracuni pakatan..Pakatan Zionis-Sosialis-Syiah-Komunis..gila!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk