28/04/2012

Lagu #Bersih3 Diserap Dengan Kepercayaan Majusi?





Lagu Mentari Kuning Menyalalah hasil tulisan Amin Iskandar ada dua rangkap yang Keris lihat punya mesej tersirat :

Matahari diangkasa,
Teruslah kau menyala,
Limpahi bumi Malaysia,
Cahaya keadilan,

Kita laungkan BERSIH,
Belantan perisai baja,
Siapakah akan gentar?
Bila tuhan bersama kita,


Lihat daripada lirik diatas mesej yang tersirat adalah dengan mengaitkan matahari dengan perhimpunan bersih seolah-olah mereka yang hadir melakukan penyembahan kepada matahari. Dengan bait lirik yang seakan menyeru dan terkaitkan dengan rangkap seterusnya bila 'Tuhan bersam kita' membuatkan terdapat unsur majusi. Masihkah pembaca ingat akan agama yang pernah wujud ketika zaman Nabi Sulaiman a.s di negara Saba'? Doktrin majusi ini dapat dilihat dengan jelas jika kita kaji. Mengapa mereka menyatakan perhimpunan bermula jam 2 petang? Kerana jika mengikut kepercayaan penyembah matahari itu merupakan waktu sembahan pertama. Sungguh tidak disangka rupa-rupanya Bersih juga diresapi dengan elemen penyembah matahari.

Agama ini juga digelar Zoroaster dan berasal dari Farsi. Mereka menyembah matahari dan api. Pendeta-pendeta Majusi menyembah matahari 4 kali dalam satu hari. Agama ini banyak mengandungi cerita khayal dan turut menghalalkan perkahwinan ibu dengan anak serta adik beradik serta seks bebas. Maka tidak mustahil ia wujud pada pendemo #Bersih3 LGBT.

Selain itu umum tahu fahaman Freemason dengan pengaruh Iluminatinya telah mengambil dasar Penyembahan Matahari sebagai induk membentuk spiritual perjuangannya. Dengan menyusup merosakkannya dari dalam untuk menghancurkan sesebuah negara dalam pembentukan
 'New World Order'  Satu lagi elemen yang menjadi doktrin #Bersih. Tidakkah rakyat Malaysia perlu tolak fahaman-fahaman yang mahu merosakkan institusi agama Islam dan kesejahteraan rakyat?


K7L : Bahaya betul!..inikah sebenarnya agenda tersembunyi disebalik Bersih?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk