10/06/2015

PAS Cabar DAP Bubar DUN Penang Kalau Berani!


 

Susulan daripada artikel Keris yang sebelum ini. DAP yang suruh orang PAS semua letak jawatan termasuk mereka yang dilantik di Kampung dan Masjid/Surau. DAP nak tunjuk mereka 'king' dekat Penang.

Haha! Akhirnya orang PAS nampak 'The True Colours of DAP'. Mereka selama ini berkongsi kuasa atad dasar 'mempergunakan' sahaja. Sebab itu DAP cukup angkuh kalau melawan PAS.

Mereka bongkak setelah melihat PAS hanya dapat sikit Kerusi di Parlimen. Sebab itu mereka serigkali ugut PAS. Mereka tahu PAS ini kepinginkan kuasa, sebab itu mereka control PAS dengan kedudukan.

Tetapi PAS dah bangun dari pukau DAP. Yang selama ini berjanji bulan dan bintang tetapi bersyarat harus menjilat kaki DAP. Jadi hari ini kita tahu si penipu dah kena tipu. DAP semaking goyang dan terdesak.

Jadi cara terakhir mereka guna adalah merampas kembali kedudukan yang diberi kepada orang PAS. Akibatnya, PAS mencabar Lim Guan Eng untuk membubarkan DUN sekiranya dia benar-benar berani.

Semuanya berlaku selepas keceluparan pemimpin DAP yang kata tanpa PAS pun mereka boleh menang. Jadi kalau berani DAP bubarlah DUN. Kena ajar sikit PAS dan tunjuk siapa 'king' di Penang. Haha!

Keris yakin DAP tidak ada telur untuk berbuat demikian. Mereka pun tahu yang DAP hanya boleh menang di beberapa tempat sahaja tanpa bantuan PAS. Selebihnya mereka perlukan Undi PAS.

Kini kita tunggu dan lihat. Apakah Hadi akan kembali tunduk kepada Guan Eng ataupun DAP meroyan bila PAS buat kejutan.

K7L :: Kah Kah Kah...

2 ulasan:

  1. pas yang dah terjun longkang, busuknya tak kan hilang bertahun. longkang yg pas berkubang dikongsi dap pkr bertambahlah maha busuk. apa agenda pas dan pkr bela melayu, islam n negara??? kosong dengan sampah saraf...

    ReplyDelete
  2. DAP tu pun x ada telur..bubarlah kalau berani..PAS pun 2x5 jg..last2 buat u turn...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk