05/03/2015

Masalah Peribadi - Asri Sekat Kazim Elias Sebab Populariti?



Haihhhhh.. Apa lagi ni. Dengar cerita Asri tak senang dengan populariti DKE. Apalah hai sesama Islam pun menjatuhkan. Keris tak faham apa yang dia ini nak. Cuba tanya semua mufti lain, apa pandangan mereka kepada Mufti yang sorang ni.

Dia tuduh DKE ada bawa riwayat palsu. Ada bukti? Dedahkan dan kalau betul nak buat debat. Sebab nak tahu siapa yang betul siapa yang salah. Kalau terus perbalahan begini kita tidak akan tahu perkara sebenar.

Jika Keris tidak silap, dahulu Khalifah Umar Al Khattab r.a. ada buat perbicaraan sebegini untuk selesaikan terus masalah. Pasal isu kambing kot. Tak ingat tapi cara dan sistem jurisdiksi itu boleh diguna pakai.

Orang kata dua-dua kemukakan jawapan dan soalan sehingga terjawab segala fitnah,salah faham mahupun perihal lain. Sekat orang sana sini sebab ada jawatan pun tak elok juga. Dalam dunia ni kalau kita rasa kita sahaja yang betul, rosak sebuah negara kalau ada 100 orang macam itu.

Apapun ita doakan mereka berbaik semula demi penyatuan ummah yang lebih mendalam.

K7L : Jangan ada yang melompat lagi...

4 ulasan:

  1. Dr, Maza ni saya rasa ada masaalah mental sikit. Mentang-mentang dia ada Phd, dia rasa dia dah tahu semua. Kalau dia berfikiran waras, sila buktikan dengan secara jelas tuduhan yang dibuat. Pihak mufti harus bersemuka dengan Ustaz DKE untuk menyelesaikan masaalah demi untuk kebaikan umum. Banyak masaalah dapat diselesaikan cara bersemuka daripada mengutus surat. Ini fakta tau Dr,!

    ReplyDelete
  2. DUKE dont worry be happy. Orang fitnah, hang untung dapat pahala percuma. Tapi x kan MB Perlis dan Sultan setuju dengan muftinya? Rakyat Perlis mungkin maukan DUKE.... cer ambil suara ramai....kata demokrasi......

    ReplyDelete
  3. MAZA =most arrogant zombie available

    ReplyDelete
  4. Bila dah ada phd susah sikit nak tegur?,gelap bertambah gelap hanya pulang kapada Allah SWT saja-bertaubat!..

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk