17/03/2015

Batal Perjanjian - Azmin Sedia Susahkan Rakyat Demi Politik?


 

Sebenarnya semua ini cuma mainan politik yang tidak mementingkan rakyat. Jika di luar negara, biarpun mereka tidak sehaluan dalam ideologi politik, tanggungjawab yang digalas untuk membantu rakyat tidak akan melibatkan rakyat.

Senario ini berbeza apabila Kerajaan Persekutuan yang diterajui oleh Barisan Nasional cuba membantu rakyat Selangor di bawah Kerajaan Negeri Selangor yang dinaungi oleh pembangkang, tetapi tidak diterima.

Maruah politik dia yang membuatkan ego pembangkang nampak jelas kebodohannya. Selangor memang dibimbangi dengan krisis air. Hari ini setiap satu daripada kekurangan tersebut diletakkan ke atas Barisan Nasional.

Namun begitu, tanggungjawab Kerajaan Negeri sebenarnya yang selesaikan. Telah diberi masa dahulu lagi namun mereka tak mampu, bila dihulur tangan nak bantu sombong bodoh pula.

Apapun Keris bimbang air akan tiada lagi. Kini di Sijangkang kawasan Kuala Langat yang keseluruhan Parlimen dan DUN nya dibawah Pakatan. Mereka ada masalah air yang sangat teruk. Kenapa tak mahu diselesaikan?

Orang kata lebih baik tiada elektrik daripada tiada air bersih. Apapun kita harap masalah air ini tidak melarat lagi. Harap rakyat Selangor tidak lagi buat kesilapan memilih Pakatan sebagai Kerajaan Negeri lagi pada PRU akan datang. Ke tak serik lagi? 

K7L : Susah kalau nak cakap banyak kali..

5 ulasan:

  1. Dia amat sedar...batas kuasa yg ada dan kekuatan kes ini bagi pihak pusat... Dia mengatur strategi untuk libatkan DS Najib ... untuk bridging dgn dia...untuk digunakan spinning seluruh negara..dgn bikinan fitnah... DS najib perlu elak bertemu atau berunding dgnnya,,Ini akan disampaikan pada PAS seolah Umno dan kerjasama dgn PKR ..khusus Anwar...Agar Pas dapat dikelentongkan dan dialatkan saperti yg lepas lepas... Dan juga nak hidupkan faktor Anwar yg makin pupus!
    Ini strategi... Azmin dan Anwar... nak cari peluang agar DS Najib sendiri hadir berunding... Headline harakah dan Akhbar pembakang akan ada modal untuk spin..

    ReplyDelete
  2. SALAM BRO,AKU SETUJU DENGAN KENYATAAN DI ATAS.CUMA AKU NAK TAMBAH SATU LAGI IAITU KOMISYEN TAK MASUK SEBAB TU SI ASSMIN TU MARAH.CUBA ADA KOMISYEN GERENTI LULUS PUNYA.

    ReplyDelete
  3. Selama ini si Azmin berperang dan bekerja keras, bertembung dengan TSKI dan juga Wan Azizah, semata-mata untuk menjadi Menteri Besar Selangor dan melacur rakyat untuk kepentingan politik dia dan anak-beranak Anwar. Semoga ALLAH membalas kezaliman mereka.

    ReplyDelete
  4. bg aku eloklah assmin batalkan perjanjian tu.. biar padan muka org selangor kahkahkah.. kalau tak mandi pun diorg buat pa nak pening2 kepala.. yg pastinya rumah assmin mesti ada air.. nak basuh kote payah plak nanti..

    ReplyDelete
  5. Bangang korang ni. Sme mcm maslan org2 umno=sarkas .....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk