12/03/2015

Apa Masalah FourFourTwo Siar Kenyataan Pasal Non-Malay Malaysia Team? @KhairyKJ




Sumber : 442


Ini yang menjadi masalah. Kenapa tiba-tiba ada orang cuba timbulkan masalah ini. Hallo! Its all about Patriotism and Nationality. Malaysia tak beli pemain luar untuk main bola kat negara sendiri. 


Sudahlah 'diusik' pasal bangsa dalam bolasepak, diusik juga gelaran Harimau Malaya. Apa masalah? Cakap banyak tak guna. Keris tanya salah seorang daripada Ultras Malaya untuk jawab. 

Katanya :

Pendapat aku untuk tukar gelaran Harimau Malaya ke Harimau Malaysia adalah tidak wajar. Kita telah sinonim dengan gelaran Harimau Malaya. dengan gelaran sahaja sudah menjadikan pasukan itu gah dan garang untuk psyko pihak lawan. perkara melibatkan tidak racist nak mengatakan dalam team lebihnya bangsa melayu dari bangsa2 yang lain. 

Dimana situ yang terbaik maka itulah pemain yang dipilih untuk menyarung jersi kebangsaan. dari aspek lain mengatakan dengan gelaran Malaya ini akan menyisih penyokong erti lainnya masyarakat sabah dan sarawak. ianya tidak benar, dalam Ultras Malaya penyokong sabah dan sarawak sentiasa turun ke perlawanan Malaysia bergabung dengan semua negeri menjadi 14 dan satu2nya pemain ke 12 HARIMAU MALAYA. SELAMAYA SELAMANYA HARIMAU MALAYA, TAKKAN ADA TAKKAN ADA, HARIMAU MALAYSIA !

K7L : Jadi apa masalah?..

5 ulasan:

  1. Harimau malaya atau malayan tigers adalah nama species harimau. Sama seperti harimau sumatra atau sumatran tigers, takda harimau Indonesia. Janganlah mengaruk lagi. Kalau tak paham, diam. Itu adalah yg terbaik.

    ReplyDelete
  2. Kata2 11:31 tu memang tepat. Terbaeekkk!!!

    ReplyDelete
  3. Memangnya puak diorang tengok bola Malaysia?
    Paling-paling EPL.
    KJ pun buat kerja yang tak perlu dibuat!Tu yang puak lain lagi naik atas kepala tu!

    ReplyDelete
  4. Apahal pulak ramai cina berkumpul bawah BAM, dapat macam-macam kemudahan, wakil negara lagi bagi sukan badminton. Apa dia buta ke, but-buat tak Nampak kalau bangsa dia?

    ReplyDelete
  5. KITA GUBAL UNDANG2 HANYA MELAYU DAN BUMIPUTERA SAHAJA YG BOLIH MENGUNDI PADA PRU. OK SETUJU TAK

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk