01/03/2013

#MPYM2013 - Belia Palestin Puji Tun Mahathir Dan @NajibRazak



Sepanjang hari ini, saya mengikuti Deligasi Malaysia Palestin Youth Movement (#MPYM2013) mengunjungi Kompleks Kraf KL bersempena Hari Kraf Kebangsaan yang berlangsung bermula 27 Feb hingga 11 Mac 2013...

Apa yang saya lihat kesebelas delegasi dari Palestin ini amat seronok dan memuji kemakmuran dan perpaduan yang ada di Malaysia..

Mereka semua amat kagum betapa banyaknya seni dan budaya kraf tangan di Malaysia..

Presiden MPYM Palestin, Mohammed Y. Hasna meluahkan isi hatinya kepada saya bahawa dia sangat bersyukur jika Palestin seperti Malaysia..tiada musuh seperti Israel yang ingin menghancurkan negaranya...

Saya pun katalah yang negara Malaysia memang sudah aman..tapi Malaysia kadangkala ada seperti situasi di Palestin..

Hasna hairan dan bertanya kepada saya..saya pun menjelaskan yang musuh bagi kemakmuran negara Malaysia adalah pihak pembangkang..mereka sentiasa melakukan provokasi liar semata-mata mahu merampas kerajaan..jika Israel ingin merampas negara tapi pembangkang pula mahu merampas kerajaan..sama bukan...

Malaysia mengamalkan sistem demokrasi berparlimen yang mana pemilihan kerajaan adalah melalui rakyat daripada sistem pengundian yang telus dan adil..

Baca selanjutnya di SINI

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk