09/09/2012

Pelakon Penyokong BERSIH Buktikan Dia Memang Bela Anjing Dan Tolak Hukum Islam!



Inilah dia salah seorang agungan BERSIH yang mempergunakan rakyat. Tak mahu cakap banyak namun nak bagitahu, ini sudah menjadi bukti bahawa mereka-mereka yang menyokong BERSIH dan suka kepada huru-hara adalah mereka mereka yang tidak patuh hukum Islam.

Kalau dah sampai bela anjing tapi mengaku melayu, nak kata apa lagi? Apakah mereka yang tidak patuh hukum Islam mahu disokong oleh orang-orang PAS?

K7L : Matlamat tidak menghalalka cara..salah tetap salah!...

4 ulasan:

  1. ererr hati hati saudara bab bela anjing dalam Islam bukan haram mutlak. Ada keadaan yang boleh kita orang Islam bela anjing. Harap maklum dan sila beri sedikit penerangan dan kaitan dengan dengan Msilina. Jangan terus-menerus buruk sangka. Tidak manis dan tak elok terus perkara pertama mengata dia tolak hukum Islam. Janganlah kita mengikut perangai orang-orang PAs yang mudah buruk sangka.

    Jangan lah pulak kita mempersoalkan keislaman beliau. Paling koman pun atau paling asasnya kita bermula tentukan dahulu samada dia ada mengikut mana-mana mahzab tak dalam mahzab sunni yang 4 ni. Bermula dari situlah.

    Saudara sudah semestinya faham Perkataan MENOLAK HUKUM Islam mempunyai natijah yang besar. Seseorang yang menolak hukum Islam dalam sesetangah keadaan boleh membawa kejatuhan akidah. Macam orang PAS tuduh UMNO tolak hudud walhal yang di tolak bukan Hudud tapi Hudud versi dan acuan PAS yang entah apa-apa.

    Pada saya beliau hanya mungkin habis tinggi melanggar hukum Islam atau tidak patuh. Tidaklah sampai menolak hukum Islam. Tidak patuh dan menolak hukum Islam ialah dua perkara yang berbeza dan boleh membawa natijah yang berlainan. Contoh nya beliau tidak bersuci diri (menyamak menurut kata kita) selepas terkena najis dari anjing sebab malas (tidak patuh hukum Islam) bukan sebab mengatakan menyamak itu tidak perlu.(menolak hukum Islam)

    Dari video beliau ada menyatakan hasrat untuk membela (e pepet) dan membela (e taling)nasib anjing-anjing terbiar. Pada saya ianya satu niat yang mulia. Semoga Allah membuka pintu ilham seluas-luasnya kepada beliau untuk melaksanakan apa yang di hasratnya itu agar di lakukan selari dengan kehendakNYA. Contohnya sebelum beri makan anjing jalanan tutup aurat dahulu misalnya. Sebelum mandikan anjing jalanan lakukan solat wajib dahulu supaya tidak sukar untuk beribadat nak kena cari air dan tanah untuk menyamak dan sebagainya. Insyallah jika kita ada ehsan kepada makluk-makhluk Allah termasuklah anjing Allah juga akan ehsan kepada kita. Ingatlah kita masuk syurga atas ehsan dan Rahmat Allah jua.



    ReplyDelete
  2. baik saudara...Keris terima teguran anda :)

    ReplyDelete
  3. Apa nama Atan anjing tu. namakan Anuar lagi bagus..............

    ReplyDelete
  4. HELLO!!!!!TAK BOLEH BELA ANJING LA ITULAH INILAH...TAPI BOLEH ADA NAMA GLAMOUR..BRONT PALARAE KONON!!!!PI MAMPOS LA PUKI!!!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk