11/09/2012

Jeff Ooi Akui Kini Kaum Cina Di Penang Sokong BN?



Baru baru ini YB Jeff Ooi merah padam apabila beliau dipaksa naik ke pentas dan menyanyi dihadapan bekas penyokong sendiri yang sekarang ini sudah kembali menyokong BN.

Pada majlis yang sama di Jalan Perak YB Danny Law Exco pelancongan terus menghilangkan diri sebaik saja habis berucap. Barangkali mereka sudah tidak mampu menahan malu dan tidak boleh menerima hakikat bahawa DAP tidak lagi mendapat sokongan kaum cina di Pulau Pinang .

Waktu ini jika penyokong BN suruh YB DAP kauvanis ultra kiasu rasis merangkak pun mereka sanggup. Ibu pejabat DAP Pulau Pinang dah gelabah besar disebabkan perkembangan terbaru di Pulau Pinang yang dikhabarkan agak meruncing.

Pesta Phor Tor atau Hungry Ghost Festival yang disambut oleh kaum cina berlangsung diseluruh negeri Pulau Pinang. Korang nak tahu tak di seluruh Pulau Pinang pesta ini diadakan hanya 2 lokasi Lim Guan Eng dijemput dan diberikan peluang untuk berucap. Selebihnya puluhan lokasi sambutan Hungry Ghost di seluruh Pulau Pinang Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah rejim langsung tidak dibenarkan bercakap atau pun dijemput. Tandanya apa? - Pisau.Net

Pada pendapat Keris, ini merupakan satu signal kepada kaum cina di seluruh Malaysia supaya menolak DAP. Pulau Pinang menjadi bukti bahawa orang cina DAP tak bantu pun kaum cina disana. 

Mereka hanya memenuhkan poket mereka dan keluarga sahaja. Tidak wujud kata mahu bantu jika ia tidak boleh dipoltikkan. Inilah sifat DAP, mereka hanya mahukan kuasa dan tidak berniat pun mahu membantu rakyat termasuklah kaum sendiri.

Hanya pandai berpura-pura demi kuasa. Hal Jeff Ooi dipaksa menyanyi di majlis BN, sebenarnya nak bagitau bahawa pemimpin DAP hanya boleh hadir sebagai penghibur dan pelawak sahaja. Tak mampu memimpin mahupun mewakili rakyat. Dengar cerita orang terbahak-bahak ketawa sebab Jeff nyanyi tak sedap. Nampak tak?

K7L : DAP dah mula goyang di Penang!

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk